عوامل موثر بر قیمت طلا در سال ۲۰۱۷

عوامل موثر بر قیمت طلا در سال ۲۰۱۷
تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت جهانی طلا در سال ۲۰۱۷ میلادی تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله سیاست های اقتصادی و مالی ترامپ، نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و اوضاع سیاسی اروپا قرار خواهد داشت.

به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، در حالی که هنوز جزییات زیادی از سیاست های اقتصادی و مالی دولت ترامپ مشخص نشده، بسیاری از کارشناسان بر این باورند که سیاست های دولت جدید آمریکا می تواند تاثیر زیادی بر وضعیت بازار طلا و سایر کالاهای راهبردی داشته باشد.
بر اساس این گزارش "باری پوتکین" معاون موسسه سرمایه گذاری آر ام بی گروپ تاکید کرد: اگر ترامپ بتواند هر اقدامی را که دوست دارد، انجام دهد، نرخ بهره اوراق قرضه آمریکا به بیش از 3 درصد خواهد رسید و این مساله قیمت جهانی طلا را با افت شدیدی روبرو خواهد کرد.
وی تصریح کرد: افزایش نرخ بهره اوراق قرضه به ضرر قیمت طلا خواهد بود ولی من فکر می کنم که افت شدید قیمت بهترین فرصت برای خرید طلا است. قیمت طلا در بلندمدت افزایش خواهد یافت و این فرصت بزرگی برای خرید خواهد بود.
بسیاری از اقتصاددانان معتقدند که تصمیم ترامپ برای هزینه کردن هزار میلیارد دلار تا 10 سال آینده در زیرساختهای اقتصادی آمریکا، هنوز با ابهاماتی روبرو است و مشخص نیست که آیا قطعا انجام خواهد شد یا نه. اگر ترامپ نتواند سیاستهای اقتصادی و مالی خود را اجرا کند، بازار طلا طی سال آینده نیز داغ خواهد بود و قیمت این فلز زرد با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.
اجرای سیاست های مالی و اقتصادی ترامپ در ماه های آینده می تواند نرخ تورم را افزایش دهد. آدریان دی تحلیلگر ارشد اقتصادی گفت: ترامپ به زودی خواهد فهمید که چرخ های اقتصادی آمریکا به کندی حرکت می کند. بعید می دانم تاثیر سیاست های ترامپ در اقتصاد آمریکا تا اواخر سال آینده مشخص شود و این می تواند به نفع قیمت طلا باشد.
عامل مهم دیگری که می تواند طی سال آینده بر قیمت طلا موثر باشد، سیاست های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا خواهد بود. تحلیلگران معتقدند که اختلاف زیادی بین آنچه واقعا از فدرال رزرو انتظار دارند و آنچه واقعا انجام می شود، وجود دارد.
در سال 2015 میلادی انتظار این بود که فدرال رزرو 4 بار نرخ بهره را افزایش دهد ولی در نهایت یک بار نرخ بهره افزایش یافت. گمانه زنی ها نشان می دهد که فدرال رزرو در سال آینده 3 بار نرخ بهره را افزایش می دهد.
عامل موثر دیگر بر قیمت طلا، اوضاع سیاسی و اقتصادی اروپا خواهد بود. برگزیت و انتخابات مهم آلمان، فرانسه و بحران مالی و اقتصادی یونان عوامل مهمی است که می تواند بر قیمت طلا تاثیرگذار باشد.

منبع خبر: 
  ۳۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۶:۲۳ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد