کاهش ارزش دلار، قیمت طلا را تقویت کرد

کاهش ارزش دلار، قیمت طلا را تقویت کرد
قیمت هر اونس طلا امروز با ۳.۵۵ دلار افزایش به سطح ۱۱۳۵ دلاری رسیده است. کاهش ارزش دلار آمریکا مهمترین عامل افزایش قیمت جهانی طلا بوده است.

به نقل از پایگاه اینترنتی بولیون دسک، قیمت جهانی طلا روز سه شنبه تا سطح 1125 دلاری کاهش یافت که این پایین ترین قیمت از 15 دسامبر بوده است. شاخص ارزش دلار آمریکا روز گذشته به بیش از 103.65 واحد رسید که این بالاترین رکورد از سال 2002 میلادی بوده است.
ارزش دلار آمریکا روز گذشته پس از با افزایش چشمگیری روبرو شد که بانک مرکزی ژاپن اعلام کرد سیاست های پولی خود را تغییر نمی دهد و چشم انداز رشد اقتصادی ژاپن را ارتقا داده است.
بانک مرکزی ژاپن اعلام کرد: گرچه ارزیابی نسبت به چشم انداز اقتصادی طی ماه های آینده بهتر شده ولی انتظارات تورمی همچنان ضعیف است و بانک مرکزی ژاپن همچنان سیاستهای پولی فعلی را برای دستیابی به نرخ تورم 2 درصدی ادامه خواهد داد.
شاخص ارزش دلار امروز چهارشنبه به کمتر از 103.11 واحد رسیده است که نسبت به روز گذشته 0.16 درصد کاهش داشته است.
تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری متال بولتین بر این باورند که روند نوسانات ارزش دلار آمریکا می تواند مهمترین عامل موثر بر قیمت جهانی طلا باشد.
به نظر می رسد سطح حمایتی قیمت طلا در شرایط کنونی 1120 دلار و سطح مقاومتی نیز 1150 دلار خواهد بود.
امروز قرار است وضعیت فروش مسکن و ذخایر نفت خام آمریکا اعلام شود. این آمارهای مهم اقتصادی در آمریکا طی روزهای پنجشنبه و جمعه نیز منتشر خواهد شد. رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه سوم  2016 میلادی و مدعیان بیکاری نیز از جمله آمارهای مهمی است که منتشر می شود.
در بازار جهانی انرژی نیز قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 0.02 درصد کاهش به 55.52 دلار رسیده است. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی مبادلات طلا و سایر کالاهای راهبردی طی روزهای آینده با توجه به در پیش بودن سال جدید میلادی و تعطیلات بازارهای بین المللی با کاهش روبرو خواهد شد و هر گونه افت قیمت طلا بهترین فرصت برای خرید و سرمایه گذاری به شمار می رود.

منبع خبر: 
  ۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۶:۵۸:۳۰ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد