افتتاح بیش از 106 هزار حساب در صندوق پس‌انداز مسکن یکم

افتتاح بیش از 106 هزار حساب در صندوق پس‌انداز مسکن یکم
آمار حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم بانک مسکن از ابتدای فعالیت تاکنون بیش از 120هزار فقره است.

مسعود ایزدی مدیر روابط عمومی بانک مسکن با بیان این مطلب گفت: مجموع حساب‌های افتتاح شده در صندوق پس انداز مسکن یکم تا 25آذر به 120 هزار و 836 فقره با ارزش 25 هزار و 889 میلیارد ریال رسیده است.
 
وی با بیان اینکه بعد از کاهش نرخ سود تسهیلات صندوق یکم از 11 درصد به 9.5 درصد برای مناطق شهری و 8 درصد برای بافت فرسوده در شهریورماه، تقاضا برای افتتاح حساب در این صندوق افزایش یافته است ؛ افزود : تا پیش از تک نرخی شدن نرخ سود تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم، تعداد ماهیانه حساب‌های افتتاحی در صندوق تک رقمی بود اما با کاهش نرخ سود تسهیلات این صندوق به 9.5 درصد برای مناطق شهری و 8 درصد برای مناطق بافت فرسوده، تعداد ماهیانه حساب‌های افتتاحی این صندوق دو رقمی شد.
مدیر روابط عمومی بانک مسکن یادآور شد: پیش‌بینی بانک مسکن از ابتدای تاسیس صندوق پس انداز مسکن یکم این بود که سالانه 84 هزار فقره تسهیلات از محل صندوق پرداخت شود که برای پاسخ به این تقاضا سالانه باید 100 هزار فقره افتتاح حساب شود که روند فعلی از تحقق این هدف تا پایان امسال حکایت دارد.
صندوق پس انداز مسکن یکم با هدف تقویت رژیم پس‌انداز خانوار راه اندازی شد و امکان دریافت تسهیلات هم به صورت فردی و هم به صورت زوجین برای متقاضیان وجود دارد.
میزان تسهیلات حساب صندوق‌ پس‌انداز یکم برای متقاضیان تهرانی 80 میلیون تومان، متقاضیان مراکز استان‌ها و شهرهای بالای دویست هزار نفر جمعیت 60 میلیون تومان و متقاضیان سایر مناطق شهری نیز 40 میلیون تومان است که این میزان برای زوجین دو برابر است.

ورود به پروژه‌های میان‌درآمدی از استراتژی های اصلی شرکت است

شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن بانک مسکن به دنبال پروژه‌هایی است که امکان توسعه ظرفیت آن‌ها در آینده وجود داشته باشد.
بنابر گزارش روابط عمومی بانک مسکن ، محمدرضا امینی، مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن بانک مسکن با بیان این مطلب گفت: ورود به پروژه‌های میان‌درآمدی از استراتژی های اصلی این شرکت است.
وی افزود: پروژه‌های دارای مقیاس وسیع و پروژه‌های دارای قابلیت دریافت تسهیلات برای ساخت و فروش، در اولویت قرار دارند تا در بخش ساخت و هم در بخش فروش، مزیت رقابتی ایجاد کنیم.
امینی بر اجرای پروژه‌ها با استفاده از فناوری‌های نوین تاکید کرد و ادامه داد: شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن به عنوان یک شرکت بزرگ در عرصه انبوه‌سازی، باید از فناوری‌های روز در اجرای پروژه‌ها استفاده کند.
مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن بانک مسکن همچنین با اشاره به ورود این شرکت به پروژه‌های بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری گفت: در بافت‌های فرسوده کشور، فرصت‌های ساخت و ساز خوبی وجود دارد با وجود مشکلات خاص این بخش، تلاش ما بر این است که از این فرصت‌ها نهایت استفاده ممکن را داشته باشیم.
در اولین اقدام و در تعامل با شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، در حال مذاکره برای اجرای پروژه‌ای در قطعه هشت هزار مترمربعی بافت فرسوده در محله سیروس تهران هستیم و الگوی مناسب و اقتصادی متناسب با این بافت را تعریف و به وزارت راه و شهرسازی ارائه کرده ایم.
امینی با اشاره به اینکه بازار سرمایه ظرفیت مناسبی برای تامین مالی صنعت ساختمان است گفت : صندوق‌های زمین و ساختمان به عنوان یک نهاد بازار سرمایه و با مجوز رسمی سازمان بورس و اوراق بهادار تاسیس شده‌اند.
وی افزود : تاکنون صندوق‌های سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان «مسکن شمال‌غرب»در تبریز و «نارون» در اراک هر یک با سرمایه 10 میلیارد تومان فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و اخیرا نیز مجوز احداث صندوق زمین و ساختمان «نگین» شهرری در این منطقه دریافت شده که در مرحله ایجاد و راه‌اندازی است.
مدیر عامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن از هدف‌گذاری برای تامین مالی حداقل 50 میلیارد تومانی از طریق این صندوق‌ها خبر داد و افزود : انتشار اوراق صکوک اجاره به میزان 40 میلیارد تومان و اوراق صکوک استصناع نیز در دستور کار گروه قرار دارد. همچنین به سازمان بورس و اوراق بهادار پیشنهادهایی برای تاسیس صندوق املاک و مستغلات (REIT)، تاسیس صندوق‌های سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان مبتنی بر بیش از یک پروژه و نیز انتشار اوراق سلف برای واحدهای ساختمانی ارائه کرده‌ایم که در صورت تایید و تصویب، می‌توانند گروه را در استفاده مناسب‌تر از بازار سرمایه به منظور کاهش هزینه‌های مالی یاری کنند.

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۷:۱۰:۳۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد