تلاش برای بهبود وضع قراردادهای موقت صنعت نفت

تلاش برای بهبود وضع قراردادهای موقت صنعت نفت
وزیر نفت از رایزنی با شورای نگهبان برای مستثنی شدن بازنشستگان صنعت نفت از قانون برنامه ششم خبر داد .

بیژن زنگنه از رایزنی با شورای نگهبان برای مستثنی شدن بازنشستگان صنعت نفت از قانون برنامه ششم خبر داد  و درباره سیاست جدید وزارت نفت برای کارکنان این صنعت و تبدیل وضعیت قراردادها اظهار کرد: سیاستگذاری جدیدی نکردیم، تلاش می کنیم وضع کسانی را که مدت موقت هستند بهبود ببخشیم.

وی افزود: کارکنان مدت موقت صنعت نفت هم اکنون شرایط قابل قبولی ندارند و وضعشان را باید درست کنیم.

وزیر نفت همچنین از رایزنی با شورای نگهبان برای مستثنی شدن بازنشستگان صنعت نفت از قانون برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت: مذاکرات در این باره با نمایندگان مجلس نیز ادامه خواهد داشت.

بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق، قرار است پرداختی دستگاههای اجرایی برای پاداش بازنشستگی حداکثر پنج برابر حداقل آن باشد و پرداخت مازاد بر آن، با این عنوان و یا به طریق دیگر، تصرف در اموال دولتی خواهد بود.

این مصوبه هم اکنون در کمیسیون تلفیق تصویب شده است و برای تصویب نهایی باید در صحن علنی مجلس به رای گذاشته شود.

وزیر نفت پیشتر اعلام کرده بود: از کمیسیون تلفیق خواسته ایم که در مصوبه خود درباره شمول تغییر مقررات پرداخت پاداش به بازنشستگان صنعت نفت بازنگری کند.

وی افزوده بود: اعضای این کمیسیون به پیچیدگی های صنعت نفت که سبب شده است پس از سال ها کش و قوس و فراز و نشیب، در سال 1391 مقررات ویژه ای برای امور اداری و استخدامی صنعت نفت در مجلس تصویب شود، توجه کنند.

وزیر نفت ادامه داده بود: اعضای کمیسیون تلفیق ضرورت ثبات مقررات را در این صنعت مهم مدنظر داشته باشند و کماکان صنعت خطیر نفت را از حمایت های خود بهره مند کنند.

محسن دلاویز، مشاور اجتماعی و منابع انسانی وزیر نفت نیز پیش تر در گفت‌وگو با شانا اظهار کرده بود: وزیر نفت بر ساماندهی نیروهای قراردادی شاغل در وزارت نفت بسیار تاکید دارند و ان شاالله با همت مدیریت منابع انسانی این وزارتخانه، اقدام های لازم در این زمینه انجام می شود.

وی هدف از ساماندهی وضع نیروهای قراردادی وزارت نفت را بهبود حقوق و مزایای پرداختی به این کارکنان و ایجاد امنیت شغلی بیشتر برای آنان عنوان کرده و گفته بود: امکان انعقاد قراردادهای بلندمدت تر با بخشی از نیروهای قراردادی کنونی وجود دارد و این موضوع در حال بررسی است.
 
تنوع قراردادی کارکنان وزارت نفت یکی از مشکلات گریبان گیر حوزه منابع انسانی این وزارتخانه است و به این منظور با تاکید وزیر نفت، تمهیدات ویژه ای در دستور کار قرار گرفته است.

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۷:۱۳:۱۶ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد