قيمت طلا در بازارهاي جهاني به حدنصاب تاريخي جديدي رسيد

قيمت طلا در بازارهاي جهاني به حدنصاب تاريخي جديدي رسيد
بهای طلا دوشنبه به سیر صعودی خود ادامه داد و برای نخستین بار از هزار وششصد وبیست دلار در هر اونس فراتر رفت.
بهای طلا دوشنبه به سیر صعودی خود ادامه داد و برای نخستین بار از هزار وششصد وبیست دلار در هر اونس فراتر رفت.
این درحالی است که بن بست در گفتگوها درآمریکا درباره افزایش سقف بدهی این کشور نگرانی ها در بازار را تشدید کرده است. در آغاز مبادلات آسیایی ( بیست ودو و چهل دقیقه به وقت گرینویچ) قیمت های هر اونس طلا تا هزار و شصت وبیست وچهار دلار وهفت سنت دربازار بالا رفت که حد نصاب جدیدی محسوب می شود.
حدود ساعت هشت و بیست دقیقه به وقت گرینویچ ، قیمت طلا حدود هزار وششصد وهفده دلار در هر اونس بود. مایکل هوسون تحلیلگر بازارهای مالی اعلام کرد: quotation mark سرمایه گذاران به خرید طلا که سرمایه گذاری مطمئن محسوب می شود متمایل شده اند زیرا آنان تلاش می کنند در صورتی که مسایل در وضع کنونی خود باقی بماند از خطر ناتوانی آمریکا در پرداخت بدهی های خود یا در هرحال از پیامدهای هرگونه کاهش رتبه مالی کشور ( براساس رده بندی های سازمان های رتبه بندی مالی) در امان باشند. به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن ، پس از آرامش نسبی ناشی از موافقتنامه روز پنجشنبه در اروپا درباره طرح جدید کمک به یونان ، سرمایه گذاران در واقع توجه خود را به دیگر مشکل کنونی یعنی بدهی آمریکا معطوف کرده اند. نمایندگان کنگره آمریکا روز یکشنبه بار دیگر تلاش کردند به توافقی درباره افزایش سقف بدهی دست یابند اما بی نتیجه بود.
باید تا قبل از دوم اوت توافقی حاصل شود در غیر این صورت ناتوانی آمریکا از پرداخت بدهی خود خزانه داری آمریکا را تهدید خواهد کرد.
این مسئله نیز موجب تزلزل شدید بازارهای مالی خواهد شد. علاوه بر این ، دست اندرکاران بازار همچنان درباره توان یونان در پرداخت بدهی خود و موثر بودن طرح نجات اروپایی که هفته گذشته به تصویب رسید تردید دارند. 
منبع خبر: واحد مرکزی خبر
  ۳ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۴۱:۳۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد