کاهش تقاضا، قیمت طلا را ارزان می کند

کاهش تقاضا، قیمت طلا را ارزان می کند
رئیس بخش تحقیقات فلزات گرانبهای موسسه مالی سوسایت جنرال فرانسه گفت: تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا با توجه به اوضاع اقتصادی و سیاسی فعلی جهان با کاهش شدیدی روبرو شده و این مساله تاثیر منفی زیادی بر قیمت طلا داشته است.

به نقل از پایگاه اینترنتی سی ان بی سی،  روبین بیهارتصریح کرد: اکثر نااطمینانی های اقتصادی و سیاسی در جهان هم اکنون دور از توجه است و سرمایه گذاران بین المللی بیشتر نسبت به بهبود اوضاع اقتصادی جهان امیدوار شده اند.
بیهار در ادامه افزود: طلا همواره باید به عنوان یک سیاست بیمه ای مد نظر قرار داشته باشد و سرمایه گذاران از طلا به عنوان یک سرمایه گذاری مطمئن برای حفظ ارزش دارایی و سرمایه خود استفاده کنند.
وی در پاسخ به سئوالی درباره مقایسه عملکرد قیمت طلا در شش ماه نخست 2016 و کاهش قیمت در شش ماه دوم، تاکید کرد: این مساله کاملا روشن است که قیمت طلا در شش ماه نخست امسال تحت تاثیر افزایش چشمگیر تقاضا به علت نااطمینانی های اقتصادی و سیاسی، با رشد چشمگیری روبرو شد. البته برخی از این نااطمینانی ها اکنون از بین رفته است. البته هنوز خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را داریم. رئیس جمهور جدید آمریکا را داریم که ژانویه به قدرت می رسد.
وی افزود: همه پرسی اصلاح قانون اساسی ایتالیا را پشت سر گذاشتیم. ولی بی شک مهمترین عامل موثر بر قیمت جهانی طلا همچنان سیاست های فدرال ررزو آمریکا است. فدرال رزرو در تازه ترین نشست خود نرخ بهره را افزایش داده و پیش بینی می شود روند صعودی نرخ بهره در سال آینده نیز ادامه یابد و فدرال رزرو 3 بار نرخ بهره را افزایش دهد.
این تحلیلگر اقتصادی گفت: افزایش نرخ بهره فدرال رزرو می تواند موجب تقویت ارزش دلار شود. به نظر من سطح حمایتی بعدی برای قیمت طلا 1120 دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا 1100 دلار کاهش خواهد یافت.
به نظر می رسد وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.

منبع خبر: 
  ۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲:۱۰:۲۱ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد