افزایش بهای نفت به بالاترین سطح در 17 ماه اخیر و طلا گران شد

افزایش بهای نفت به بالاترین سطح در 17 ماه اخیر و طلا گران شد
نزدیک شدن به تعطیلات سال نو میلادی باعث افزایش بهای نفت و طلا شد.

به نقل از رویترز، با نزدیک شدن به تعطیلات کریسمس، بهای نفت خام روز گذشته (جمعه) به بالاترین سطح در 17 ماه اخیر رسید. این درحالیست که بازار در انتظار تصمیم اوپک است تا ببیند این سازمان چگونه می خواهد برنامه کاهش سقف تولید خود را در رابطه با لیبی که ممکن است تولید خود را افزایش دهد، عملی کند.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت روز گذشته با 11 سنت افزایش (معادل 0.2 درصد) به 55 دلار و 16 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز با 7 سنت افزایش (معادل 0.1 درصد)، 53 دلار و 2 سنت در هر بشکه معامله شد. این بیشترین رقم برای بهای نفت از ژوئیه 2015 (مرداد 94) محسوب می شود.

ماه گذشته کشورهای عضو و غیر عضو اوپک توافق کردند تا از اول ژانویه 2017، تولید روزانه خود را حدود 1.8 میلیون بشکه کاهش دهند. با وجود اینکه برخی کشورهای عضو اوپک از جمله عربستان سعودی و عراق اعلام کرده اند به تعهد خود مبنی بر کاهش سطح تولید پایبند هستند، لیبی و نیجریه خود را از این مسئله معاف کرده اند؛ زیرا پیش از این بروز درگیری های در این دو کشور سطح تولید آنها را محدود کرده بود.

با نزدیک شدن به تعطیلات کریسمس، ارزش دلار نیز کاهش یافت و این مسئله باعث افزایش بهای طلا شد. این درحالیست که ارزش دلار آمریکا هفته گذشته به بالاترین سطح در 14 سال اخیر رسیده بود.

بهای هر اونس طلا موسوم به "اسپات" با 0.32 درصد افزایش به 1132.24 دلار رسید. هر اونس طلای آمریکا برای تحویل در ماه فوریه نیز با 2 دلار و 90 سنت افزایش (معادل 0.26 درصد)، 1133.60 دلار معامله شد

منبع خبر: باشگاه خبر نگاران جوان
  ۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۶:۲۸:۵۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد