تحقق یک سوم وعده وزیر راه درباره مسکن مهر پردیس

تحقق یک سوم وعده وزیر راه درباره مسکن مهر پردیس
در حالی وزیر راه و شهرسازی تیر سال گذشته وعده واگذاری ۳۰ هزار مسکن مهر پردیس را تا پایان امسال داده بود که در خوشبینانه‌ترین حالت تا پایان بهمن ۹۵ حدود ۹۲۰۰ واحد به متقاضیان تحویل می‌شود، این بدان معناست که دو سوم وعده آخوندی محقق نمی‌شود.

وزیر راه و شهرسازی 3 بهمن ماه سال گذشته در برنامه تلویزیونی "متن و حاشیه" با اشاره به این‌که میزان پیشرفت واحدهای باقیمانده مسکن مهر 87 درصد است گفته بود: از 2.2 میلیون واحد مسکن مهر کشور 1.6 میلیون واحد تحویل شده و 600 هزار واحد مسکونی باقیمانده است.

وی با اشاره به اتمام عمده مسکن مهر در پایان سال 94، افزود: برخی از شهرها مانند پردیس ساخت مسکن مهر دیر (سال 91) شروع شد، در حالی‌که ساخت مساکن مهر در سایر شهرها از سال‌های 89 شروع شد. پردیس آخرین شهری بود که ساخت مسکن مهر آن کلید خورد به همین‌خاطر نیز مشکلات پردیس را نباید به کل پروژه مسکن مهر تعمیم داد.

وی همچنین اعلام کرد: سال آینده (سال 95) بیش از 30 هزار واحد مسکن مهر پردیس واگذار می‌شود.

به گزارش تسنیم، تیرماه امسال پس از بارها خلف وعده سرانجام حدود 4500 واحد مسکن مهر پردیس در فاز 11 (کوزو) افتتاح شد. هر چند بسیاری از متقاضیان این واحدها همچنان به نبود یا کمبود خدمات زیربنایی معترض هستند و تعدادی از آنها به همین دلیل دچار مشکلاتی شده‌اند که چندی پیش شرکت عمران پردیس برنامه افتتاح 4700 واحد فاز 8 این شهر را اعلام کرد.

افتتاح‌هایی که طی ماه‌های آذر و بهمن 95 انجام می‌شود  و خبرها حکایت از سنگ‌اندازی برخی پیمانکاران در مسیر افتتاح‌ واحدهای فاز 8 دارد. به هر حال با احتساب افتتاح تیرماه امسال و فاز 8 در مجموع تا پایان یازدهمین ماه سال حدود 9200 واحد مسکن مهر پردیس افتتاح می‌شود.

این واحدها تا واگذاری مورد نظر به متقاضیان راه درازی در پیش دارند که شاید مهم‌ترین مانع این راه خدمات زیربنایی و روبنایی واحدها باشد. در حالت خوشبینانه فرض را بر این می‌گیریم که تا پایان بهمن ماه حدود 10 هزار واحد مسکن مهر پردیس به متقاضیان تحویل می‌شود، در این صورت تنها یک سوم وعده تیرماه سال گذشته وزیر راه و شهرسازی در خصوص واگذاری 30 هزار واحد محقق می شود.

منبع خبر: خبر گزاری تسنیم
  ۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۷:۴:۵۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد