عوامل تاثیرگذار بر قیمت طلا در سال ۲۰۱۷

عوامل تاثیرگذار بر قیمت طلا در سال ۲۰۱۷
یک پایگاه خبری انگلیسی اعلام کرد، قیمت جهانی طلا در سال ۲۰۱۷ میلادی مسیری پر چالش در پیش رو خواهد داشت و تقویت ارزش دلار و تحولات سیاسی بین المللی بیشترین تاثیر را بر روند قیمت این فلز گرانبها خواهد داشت.

به نقل از پایگاه اینترنتی اکسپرس،قیمت جهانی طلا در بحران مالی 2011 میلادی به بیش از 1900 دلار در هر اونس افزایش یافت و همین امسال در ماه ژوئن پس از رای مردم بریتانیا برای خروج این کشور از اتحادیه اروپا با افزایش همراه شد.
ولی از نوامبر تاکنون روند نزولی قیمت طلا آغاز شده و قیمت هر اونس به کمتر از 1133 دلار رسیده است. این در حالی است که قیمت طلا در ماه اوت به بیش از 1372 دلار رسیده بود.
به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، سال آینده نیز باید منتظر چنین الگویی باشیم و قیمت طلا بیشتر تحت تاثیر تحولات بازار سهام، تحولات سیاسی جهان و ارزش دلار خواهد بود.
انتخابات مهم و سرنوشت ساز آلمان و فرانسه در پیش است و نتایج این انتخابات می تواند تاثیر زیادی بر آینده سیاسی اتحادیه اروپا داشته باشد، آن هم در شرایطی که پیروزی ترامپ در آمریکا نگرانی های شدیدی را در سطح بین المللی به وجود آورده است.
مذاکرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نیز در پیش است و به نظر می رسد نگرانی ها نسبت به تبعات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا داشته است.
جولیان جیساپ تحلیلگر ارشد موسسه کاپیتال اکونومیکس پیش بینی کرده است که قیمت هر اونس طلا تا پایان سال 2017 به کمتر از 1050 دلار خواهد رسید.
وی تصریح کرد: یک درس بزرگ از تحولات بازار طلا در سال 2016 میلادی گرفته شد و آن این است که حتی در شوکهای بزرگ سیاسی نیز تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا ممکن است افزایش پیدا نکند. این مساله ارزش آن را دارد که برای مدت زمان طولانی در اذهان باقی بماند.
جیساپ گفت: البته هنوز خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا اتفاق نیفتاده و ترامپ نیز رئیس جمهور آمریکا نشده است، بنابر این هنوز زمان زیادی باقی است تا منتظر شوک های جدیدی در بازارهای بین المللی باشیم.

منبع خبر: 
  ۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۹:۹:۲۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد