ثبات نسبی نرخ نفت و کاهش قیمت طلا

ثبات نسبی نرخ نفت و کاهش قیمت طلا
به نقل از رویترز، همزمان با آغاز تعطیلات سال نو میلادی و در حالی که کمتر از یک هفته به اجرایی شدن توافق میان کشورهای عضو و غیرعضو اوپک برای محدود کردن سطح تولید نفت زمان باقی مانده است، نرخ نفت امروز (سه شنبه) با اندکی تغییر همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت تحویل فوریه با 1 سنت کاهش به 55 دلار و 15 سنت در هر بشکه رسید. بازارهای نفت روز دوشنبه بخاطر کریسمس و سال نو میلادی تعطیل بودند.

بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) تحویل فوریه نیز با حدود 10 سنت افزایش به 53 دلار و 12 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت شاخص آمریکا روز جمعه به بیشترین سطح در 17 ماه اخیر رسیده بود.

کشورهای عضو و غیرعضو اوپک پیشتر توافق کرده اند از یکم ژانویه سال 2017 میلادی (11 دی 95) سطح تولید خود را حدود 1.8 میلیون بشکه در روز کاهش دهند. آکوتا، اقتصاددان ارشد یک مؤسسه تحقیقاتی در توکیو اعلام کرد: "با وجود اینکه عربستان سعودی با کاهش سطح تولید موافقت کرده است، نیجریه و لیبی بخاطر درگیری های نظامی در گذشته سطح تولید خود را افزایش داده اند. در نتیجه بخاطر این افزایش تولید، ممکن است توافق اوپک بر جلوگیری از اشباع بازار نفت تأثیر زیادی نداشته باشد."

تعطیلات طولانی کریسمس بر قیمت طلا هم تأثیرگذار بود. به دنبال افزایش ارزش دلار آمریکا در برابر ین ژاپن، قیمت طلا امروز (سه شنبه) با کاهش همراه بود. بر این اساس، بهای هر اونس طلا موسوم به "اسپات" با 0.1 درصد کاهش به 1132.06 دلار رسید. بهای هر اونس طلای آمریکا هم با اندکی کاهش 1133.50 دلار معامله شد. ارزش دلار در برابر ین ژاپن امروز 0.2 درصد افزایش یافت و هر دلار در برابر 117.29 ین مبادله شد.

منبع خبر: باشگاه خبر نگاران جوان
  ۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۶:۲۷:۵۶ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد