خيزش مجدد قيمت طلا در بازارهاي جهاني

خيزش مجدد قيمت طلا در بازارهاي جهاني
قيمت طلا روز جمعه پس از اينكه سرمايه‌گذاران از كاهش روز قبل قيمت طلا به پايين‌ترين سطح سه هفته گذشته، به عنوان يك فرصت خريد استفاده كردند و وجود تقاضا براي دارايي امن به دليل استمرار بحران بدهي اروپا، صعود كرد.
به گزارش سایت زر، به نقل از خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا): قيمت طلا روز جمعه پس از اينكه سرمايه‌گذاران از كاهش روز قبل قيمت طلا به پايين‌ترين سطح سه هفته گذشته، به عنوان يك فرصت خريد استفاده كردند و وجود تقاضا براي دارايي امن به دليل استمرار بحران بدهي اروپا، صعود كرد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از وال استريت ژورنال، معاملات حجم بالاي طلا براي تحويل در ماه دسامبر در بازار كامكس نيويورك، 33.30 دلار يا 1.9 درصد افزايش يافت و به هزار و 814 دلار و 70 سنت در هر اونس رسيد.
طلا پنج شنبه گذشته با اعلام اقدام هماهنگ بانك‌هاي مركزي بزرگ جهان براي تزريق دلار به سيستم مالي اروپايي و كاهش تهديد بحران اعتبار، به پايين‌ترين سطح بها از 25 اوت رسيده بود.
اما افزايش ارزش دارايي‌هاي پرمخاطره كه به دنبال اعلام اين خبر روي داده بود، در روز جمعه كاهش يافت و شاخص‌هاي بازار سهام آمريكا نيز در بورس نيويورك، رشد اندكي داشت.
برخي از سرمايه گذاران طلا را با اين اعتقاد كه ارزش آن در شرايط آشفتگي اقتصادي بهتر از دارايي‌هاي ديگر حفظ مي شود، خريداري مي‌كنند.
افزايش قيمت طلا به ركورد بالاي هزار و 900 دلار در ماه اوت و ركورد مجدد آن در اوايل ماه سپتامبر، تا اندازه‌اي به دليل اين نگراني بود كه ورشكستگي احتمالي يكي از كشورهاي عضو يورو موجب وقوع زنجيره اي از رويدادهايي مي شود كه برخي از موسسات مالي بزرگ جهان را از پاي درخواهد آورد.
طلا از زماني كه در نيمه ماه اوت به بالاي هزار و 800 دلار رسيد، براي دوره‌هاي كوتاهي كاهش قيمت به پايين اين رقم داشته است زيرا بي اطميناني نسبت به كندي رشد اقتصادي جهاني و بحران اروپا به تقاضا براي اين فلز گرانبها استمرار داده است. 
منبع خبر: ايسنا
  ۲۵ شهریور ۱۳۹۰ ساعت ۹:۵۹:۴ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد