قيمت جهاني نفت به بالاي 105 دلار در هر بشكه رسيد

قيمت جهاني نفت به بالاي 105 دلار در هر بشكه رسيد
با افزایش امیدواری در مورد حل بحران بدهی اروپا قیمت نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت و به بالای 105 دلار در هر بشکه رسید.
با امید به اینکه اروپا درنهایت یک برنامه برای ممانعت از ورشکستگی یونان آماده کرده است، قیمت نفت سبک آمریکا امروز سه شنبه به بیش از 82 دلار به ازای هربشکه رسید.
قیمت نفت در بازار آنلاین نیویورک با 2 دلار افزایش بشکه‌ای  82.27 دلار معامله شد. صبح روز گذشته این نوع نفت با کاهش 49 سنتی 78.36 دلار معامله شده بود و در پایان روز جمعه با 66 سنت کاهش به 79.85 دلار رسیده بود.
در بازار لندن نیز نفت برنت دریای شمال با یک دلار و 16 سنت افزایش به بشکه‌ای 105.10 دلار رسید.
به گزارش آسوشیتدپرس، قیمت‌های انرژی با خوش‌بینی به اینکه وزرای اقتصادی اروپا ممکن است به زودی اقدامی در راستای پایان دادن به بحران بدهی منطقه یورو بیابند، افزایش یافت.
هفته‌ها سرمایه‌گذاران در اضطراب وقوع رکود اقتصادی دیگر به سر می‌بردند که این نگرانی سبب شده بود تقاضا برای نفت و گاز کاهش یابد.
 درحال حاضر تقاضا برای بنزین در آمریکا کمتر از سطح سال گذشته است.
همچنین تحلیلگران چشم‌انتظار اطلاعات اعتماد مصرفی هستند که این اطلاعات، میزان تقاضای مواد سوختی در آمریکا را تعیین می‌کند. با افزایش نگرانی‌ها در مورد اقتصاد جهانی، قیمت نفت از بهار کاهش یافت اما نشانه‌های بهبود اعتماد مصرفی می‌تواند، قیمت نفت را افزایش دهد.
تاجران انرژی و مشاوران اقتصادی معتقدند: تمامی چشم‌ها به شاخص اعتماد مصرفی آمریکا در ماه سپتامبر دوخته شده است و انتظار می‌رود که از 44.5 در ماه آگوست به 46 در ماه سپتامبر افزایش یافته باشد.
اگر یونان برنامه‌های ریاضتی که شرط دریافت دومین کمک بین‌المللی است را اعمال نکند، در خطر ورشکستگی با انبوهی از بدهی‌ها قرار می گیرد و این امر عامل نگرانی سرمایه‌گذاران است.
اما در حال حاضر با امید یافتن راهی برای جلوگیری از ورشکستگی این کشور شاهد افزایش قیمت نفت بوده‌ایم.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.

منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۵ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۲:۳۱:۲۹ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد