سقوط بورس ها قیمت جهانی طلا را افزایش داد

سقوط بورس ها قیمت جهانی طلا را افزایش داد
در پی ادامه نگرانیها نسبت به بحران بدهی منطقه یورو و کاهش شاخص سهام در بازارهای بین المللی قیمت جهانی طلا افزایش یافت.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز کاهش شاخص سهام در بازارهای بین المللی و تشدید نگرانی نسبت به بحران بدهی و مالی منطقه یورو تاثیر زیادی در افزایش قیمت طلا داشته است . البته افزایش ارزش دلار در برابر یورو از افزایش بیشتر قیمت طلا جلوگیری کرده است .
بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در بازار نیویورک با 30 دلار افزایش به بیش از 1655 دلار رسیده است. قیمت طلا طی سه ماه اخیر 8 درصد رشد داشته است البته قیمت طلا طی ماه سپتامبر با افت 11 درصدی روبرو شده است . این میزان کاهش قیمت طلا در ماه سپتامبر در سه سال اخیر بی سابقه بوده است .
به اعتقاد کارشناسان اقتصادی علی رغم افزایش ارزش دلار طلا هنوز بهترین کالا برای سرمایه گذاری به شمار می رود . قیمت طلا اوایل ماه سپتامبر به بیش از 1920 دلار در هر اونس رسید .
کریستین نویر رییس بانک مرکزی فرانسه تاکید کرد افزایش منابع مالی صندوق ثبات مالی اروپا به تنهایی برای مقابله با بحران بدهی و کسری بودجه کافی نیست . پیش بینی می شود با توجه به افزایش تقاضای طلا در هند قیمت جهانی آن افزایش یابد .
کارشناسان اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا طی هفته های آینده به بیش از 1675 تا 1700 دلار خواهد رسید . قیمت هر اونس نقره نیز در این مدت به 33 دلار می رسد .
بر اساس این گزارش شاخص ام اس سی آی آسیا پاسیفیک امروز دوشنبه با افت 3.1 درصدی روبرو شده است که این بیشترین کاهش از سال 2008 به شمار می رود . ارزش یورو در برابر دلار 0.5 درصد کاهش یافت و هر یورو در برابر 1.3321 دلار داد و ستد شد .
ارزش شاخص نیکی 225 توکیو نیز امروز با افت 2.1 درصدی روبرو شده است. شاخص سهام اس اند پی 200 استرالیا نیز بیش از 2.8 درصد کاهش یافت. شاخص هانگ سنگ در بازار هنگ کنگ نیز بیش از 5 درصد کاهش داشته است . این بیشترین کاهش شاخص سهام در هنگ کنگ از آوریل 2009 به شمار می رود . 
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.
منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۱۱ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۴۸:۳۹ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد