خرید چینی‌ها عامل افزایش قیمت طلا شد

خرید چینی‌ها عامل افزایش قیمت طلا شد
خبرگزاری رویترز اعلام کرد: پس از تعطیلات کریسمس، خریدهای هرچند اندک چینی‌ها قیمت‌ طلا را در بازار ١٤/١٠ دلار بالا برد و به هر اونس ٤٤/١١٤٣ دلار رساند.

قیمت طلا در مبادلات آسیایی به علت خرید از سوی چین افزایش یافت اما پس از تعطیلات چند روزه کریسمس حجم مبادلات اندک بود و همچنین ارزش بالای دلار مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شد.
 الکس تورندیک، دلال ارشد فلزهای گرانبها در بازار طلا در این رابطه گفت: «در این لحظه، این افزایش تا حدی به علت تقاضا از سوی چین است هرچند که این تقاضا بسیار اندک است.» با حضور برخی سرمایه‌گذاران پس از تعطیلات برای شکار تخفیف‌ها در روزهای پایانی سال میلادی، ارزش دلار در برابر ین و یورو افزایش یافت. یوییچی ایکه میتزو، رییس بخش مبادلات تجاری کالاهای اساسی در استاندارد بانک توکیو گفت: «مردم صبر می‌کنند تا ترامپ رییس‌جمهور شود و سیاست واقعی وی یا زمانی‌که دفتر ریاست‌جمهوری را تحویل گرفت، آنچه انجام خواهد داد را ببینند. »با وجود کاهش قیمت‌ها به کمترین رقم در ١٠ و نیم ماه اخیر، تقاضا برای طلا در هند در هفته گذشته نیز آرام بود.
خریدهای طلای چین موجب شد تا قیمت فلز زرد در معاملات آسیایی افزایش یابد، اما با توجه به تقویت ارزش دلار رشد قیمت محدود بود و تعطیلات طولانی کریسمس موجب شده حجم معاملات چندان زیاد نباشد. قیمت هر اونس طلا دیروز نیم درصد افزایش داشت و به ١١٣٩ دلار و ٢٠ سنت رسید. قیمت طلای امریکا نیز ٦/٠ درصد افزایش داشت و به ١١٤٠ دلار و ٢٠ سنت رسید. آلکس تورندیکه، تحلیلگر بازار طلا در گروه‌ام کی اس پامپ گفت: «تقاضای خوبی را در حال حاضر در چین شاهد هستیم، هرچند که این تقاضا بسیار محدود است.» در حالی که پس از تعطیلات سه روزه بازار برخی سرمایه‌گذاران در روزهای پایان سال به فکر خرید دلار افتاده‌اند، ارزش دلار در برابر ین و یورو افزایش یافت.

منبع خبر: روزنامه اعتماد
  ۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۶:۳۸:۳۶ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد