فرایند فروش نفت ایران اصلاح می‌شود

فرایند فروش نفت ایران اصلاح می‌شود
مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید نفت و گاز شرکت ملی نفت ایران بر ایجاد شرایط بهینه و اصلاح فرآیندهای مبادلاتی برای افزایش رقابت پذیری محصولات تولیدی این شرکت در بازارهای جهانی تاکید کرد.
به گزارش فارس از شرکت نفت، امیر مسعود جباری راد؛ در حاشیه سیزدهمین نشست کمیته کنترل و نظارت بر کمیت و کیفیت نفت‌خام، گاز و محصولات تولیدی شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه مقوله کیفیت تولیدات و همچنین اندازه‌گیری میزان دقیق مبادلات محصولات تولیدی، فرآیندی دایمی و همیشگی است، گفت: از این رو لازم است تولیدات از ثبات کیفی تعریف شده‌ای برخوردار باشند و با سیستم‌های دقیق نیز اندازه‌گیری و سنجش شوند.
مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید نفت و گاز شرکت ملی نفت ایران بر ضرورت رصد کردن شرایط بازار جهانی و اصلاح فرآیندهای مبادلاتی تاکید کرد و افزود: انجام این اقدام برای پاسخگویی به نیازهای بازار و انتظارات مشتریان لازم است زیرا این امر قدرت رقابت و تضمین سهم بازار را برای شرکت ملی نفت ایران در پی خواهد داشت.
محورهای اصلی موضوعات طرح شده در نشست‌های این کمیته رصد کردن شرایط بازار جهانی و انتظارات مشتریان و همچنین برنامه‌ریزی و اتخاذ تدابیر لازم و اعمال اقدامات پیشگیرانه و اصلاحی در زمینه جلوگیری از افت کیفیت محصولات تولیدی، بررسی تنگناها و مشکلات عملیاتی شرکت‌های تولیدی در راستای بهبود سیستم‌های اندازه‌گیری کمیت و کیفیت، پیگیری پروژه‌های مرتبط و تلاش برای رفع مشکلات آنها است.
همچنین معاون مدیر در نظارت بر مبادلات نفت و گاز در این نشست اظهار کرد که برخی از دستاوردهای برگزاری نشست‌های این کمیته شامل یکسان‌‌سازی استانداردهای بین‌المللی مورد قبول وزارت نفت درخصوص اندازه‌گیری کیفیت محصولات تولیدی در سطح شرکت ملی نفت ایران، به روز رسانی بانک اطلاعات محصولات هیدروکربوری شرکت ملی نفت ایران، تشکیل کمیته‌های کارشناسی ویژه برای پیگیری مسایل طرح شده، استفاده از توان پژوهشگاه صنعت نفت در حل مشکلات فرا روی صنعت نفت، همکاری و مساعدت شرکت‌ها و به اشتراک گذاشتن تجربیات متقابل است.
کمیته کنترل و نظارت بر کمیت و کیفیت محصولات تولیدی شرکت ملی نفت ایران با محوریت مدیریت نظارت بر تولید نفت و گاز و با مشارکت شرکت‌های تولیدی و عملیاتی و همچنین مدیریت‌های ستادی شرکت ملی نفت ایران و وزارت نفت از سال 1385 تشکیل و نخستین جلسه آن در اول مردادماه سال 1385 برگزار شد.
اعضای کمیته یاد شده را شرکت‌های ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، نفت فلات قاره، نفت مناطق مرکزی ایران، نفت و گاز پارس، نفت و گاز اروندان، پایانه‌های نفتی ایران، مهندسی و توسعه نفت، مدیریت‌های امور بین‌الملل، برنامه‌ریزی تلفیقی،HSE ، پژوهش و فناوری، اداره کل نظارت بر صادرات و مبادلات مواد نفتی و پژوهشگاه صنعت نفت تشکیل می دهند.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.
منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۱۶ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۶:۴۹:۳۳ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد