تامین 63 درصد گاز مورد نیاز کشور از پالایشگاه‌های پارس‎ جنوبی

تامین 63 درصد گاز مورد نیاز کشور از پالایشگاه‌های پارس‎ جنوبی
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی از فرآورش بیش از 109 میلیارد و 496 میلیون متر مکعب گاز در پالایشگاههای شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی در 9 ماه امسال خبرداد.

به نقل از روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، مسعود حسنی با بیان اینکه این مجتمع عظیم گازی با کوله‌باری از دانش و تجربه برای تحقق چشم‌انداز توسعه و رشد اقتصادی کشور گام برمی‌دارد، گفت: متخصصان و کارکنان این مجتمع در 9 ماه امسال بیش از 109 میلیارد و 496 میلیون متر مکعب گاز را از مخزن مشترک برداشت کرده اند.

وی افزود: این رقم فرآورش گاز در 9 ماه نخست سال 95 نسبت به مدت مشابه پارسال، 22,7 درصد افزایش نشان می دهد.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به این‌که هم اکنون 63 درصد از گاز کشور از پالایشگاه‌های پارس جنوبی تامین می‌شود، یادآور شد: از ابتدای امسال تا پایان آذر بیش از 87 میلیارد و 610 میلیون متر مکعب گاز در پالایشگاه‌های مجتمع گازی پارس جنوبی شیرین‌سازی شده است.

حسنی اعلام کرد: در 9 ماه نخست امسال بیش از 141 میلیون بشکه میعانات گازی در پالایشگاه‌های شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی تولید شده که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال 16 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به نقش مهم مجتمع گازی پارس جنوبی در تولید محصولات جانبی افزود: از ابتدای سال تا پایان آذر بیش از 356 هزار تن گوگرد در این مجتمع تولید شده است.

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۱۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۷:۵:۴ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد