حباب 20 هزار تومانی سکه طلا

حباب 20 هزار تومانی سکه طلا
رئیس اتحادیه طلا و جواهر: با وجود کاهش قیمت سکه ناشی از کاهش ارزش دلار،سکه هنوز 15 تا 20 هزار تومان حباب دارد.

محمد کشتی آرای افزود: این حباب در هفته گذشته 50 تا 60 هزار تومان بود و دلیل آن نیز حاشیه ریسکی بود که خریدار و فروشنده آن را نگه داشته بودند.

کشتی آرای افزود: با توجه به اینکه یکی از عوامل اصلی قیمت طلا و سکه قیمت ارز است هر نوسانی بر روی قیمت ارز، بر قیمت سکه نیز تاثیر گذار است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: معمولا نوسان قیمت طلا در روزهای پایانی سال 2016 بسیار کم بود و این در حالی است که درسالهای گذشته این نوسانات بسیار زیاد بود.

وی ادامه داد: حدود 4 هفته پیاپی قیمت جهانی طلا رو به کاهش بود اما در داخل کشور ما به دلیل افزایش قیمت ارز ، قیمت طلا و سکه در بازارهای داخلی روند صعودی را طی می کرد.

کشتی آرای افزود: در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه که کاهش قیمت ارز شروع شد ،با وجود افزایش قیمت جهانی طلا در داخل کشور ما شاهد کاهش قیمت سکه بودیم.

وی گفت : قیمت سکه در هفته گذشته به یک میلیون و 220 هزار تومان رسید ولی امروز بخاطر کاهش قیمت ارز به یک میلیون و 160 هزار تومان رسیده است.

نیم تن طلا صادر شده است

رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت : طبق آخرین آمار نیم تن طلا صادر شده است که در صورت ثبات قیمت و همچنین کاهش هزینه های تولید امکان صادرات برای این کالا بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد : با توجه به بهتر شدن فضای کسب و کار امکان صادرات برای کالاهای ایرانی بیشتر شده است و به همین ترتیب صادرات مصنوعات طلا نیز بیشتر خواهد شد.

کشتی آرای افزود: در صورت رفع قوانین دست و پاگیر اداری روند روبه رشد صادرات طلا ادامه خواهد داشت .

وی درباره گشت های نظارتی طلا و جواهر گفت: این گشت ها بصورت دوره ای در بحث عیار و کیفیت طلا نظارت های لازم را خواهند داشت و با افرادی که طلای خارجی داشته باشند ، برخورد می شود.

2016؛ سال پرنوسان برای طلا

رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: سال 2016 یکی از سالهای پرنوسان برای طلا بود و در این سال حدود 89 دلار افزایش قیمت داشت.
وی افزود : قیمت طلا در اوایل سال 2016، هزار و 65 دلار و در حال حاضر هزار و 151 دلار است.

کشتی ارای ادامه داد: در سال 2016 هر اونس طلا تا هزار و 320 دلار نیز افزایش قیمت داشت و این امر بخاطر انتخابات آمریکا بود ولی بطور متوسط در طول سال فقط 89 دلار افزایش قیمت داشت.

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۱۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲:۳۴:۱۴ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد