قیمت جهانی نفت افزایش یافت - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲

قیمت جهانی نفت افزایش یافت - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
به دنبال بهبود شرایط اقتصادی چین و ژاپن قیمت نفت امروز در بازارهای جهانی افزایش یافت.
به نقل از آسوشیتد پرس تولیدات صنعتی چین طی ماه گذشته با افزایش روبرو شده است و میزان صادرات ژاپن نیز با رشد چشمگیری مواجه بوده است. برای نخستین بار در 12 ماه اخیر ژاپن با مازاد تراز تجاری روبرو است .
 بر اساس این گزارش قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا در بازار نیویورک برای تحویل در ماه دسامبر با 1.05 دلار افزایش به بیش از 88.45 دلار رسیده است . روز جمعه نیز قیمت نفت با 1.33 دلار افزایش به بیش از 87.4 دلار رسیده بود . در بازار لندن نیز هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 1.14 دلار افزایش به بیش از 110.70 دلار رسیده است .
در حالی که پیش بینی می شد افت رشد و  رونق اقتصادی جهان و افزایش ارزش ین در برابر دلار موجب کاهش رشد صادرات ژاپن طی ماه گذشته شود آمارهای جدید وزارت دارایی و اقتصاد ژاپن نشان می دهد میزان صادرات این کشور طی ماه سپتامبر با رشد 2.4 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو شده است . افزایش تقاضا برای خودرو و لوازم یدکی آن تاثیر زیادی در افزایش صادرات ژاپن طی ماه گذشته داشته است.
 رشد صادرات ژاپن طی ماه اوت نیز به بیش از 2.8 درصد رسیده بود . مازاد تجاری ژاپن طی ماه گذشته به بیش از 300 میلیارد ین معادل 3.9 میلیارد دلار رسیده است . 
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.

منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۲ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۴۳:۴۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد