افزایش قیمت طلا و رکورد شکنی دوباره در ماه های آینده

افزایش قیمت طلا و رکورد شکنی دوباره در ماه های آینده
بلومبرگ طی گزارشی در مورد قیمت طلا به بررسی نظر 8 تحلیلگر برجسته پرداخته و نوشته است که قیمت طلا افزایش خواهد یافت و رکورد جدیدی به ثبت خواهد رساند.
به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس، بر اساس یکی از دقیق‌ترین پیش‌بینی‌ها در مورد قیمت طلا قیمت این فلز دوباره با افزایش روبرو خواهد شد و در ماه می سال آینده (اردیبهشت) به رکوردی دست خواهد یافت زیرا رشد اقتصادی راکد مانده است و بحران بدهی اروپا نیز حل نشده باقی مانده است.
به گزارش بلومبرگ، معاملات آینده در نیویورک ممکن است 13 درصد افزایش یابد و تا پایان 3 ماهه نخست به 1.950 دلار در هر اونس برسد. این برآوردها از 8 تحلیلگر برجسته در 8 سه ماهه گذشته جمع‌آوری شده است.
بر اساس این گزارش، تقاضا برای این فلز گران‌بها از ماه می افزایش یافته است و رشد کند اقتصادی و افزایش نگرانی‌ها در مورد شکست رهبران اروپایی در کنترل بحران بدهی اروپا که سبب شده است، ارزش سرمایه‌های جهانی به میزان 7.5 تریلیون دلار کاهش یابد، از عوامل این افزایش تقاضا است.
رونالد استوفرل دومین پیش‌بینی‌کننده دقیق در 3 ماه گذشته گفت: کمبود اعتمادی در تمام سیستم مالی و نیاز فوری برای یک امن سرمایه‌گذاری وجود دارد و شرایط برای طلا بسیار عالی است.
بر اساس اطلاعات شورای جهانی طلا، موجودی «ای‌تی‌پی» یک درصد افزایش یافت و به 2271.2 تن در ماه گذشته رسید. این میزان ارزشی برابر با 124.1 میلیارد دلار دارد و  از تمامی ذخایر به جز ذخایر 4 بانک مرکزی بیشتر است. شمش‌های خریداری شده به منظور سرمایه‌گذاری 38 درصد تمام تقاضا در سال 2010 است و در یک دهه پیش 4 درصد این میزان بوده است.
در ادامه این گزارش آمده است، طلا در سال جاری 21 درصد افزایش یافت؛ قیمت این فلز گران‌بها پس از کاهش 20 درصدی از رکورد 1923.70 در ماه سپتامبر، در ماه اکتبر 6.3 درصد افزایش یافت و امروز به 1724 دلار رسید. 
به اعتقاد تحلیلگری دیگر،این فلز از ریسک و خطرپذیری به دور نیست، همچنین این فلز ارز نیست و حتی بسیاری از مردم به این شیوه فکر می‌کنند. قیمت این فلز می‌تواند به 1300 دلار کاهش یابد و می‌تواند به 2000 دلار نیز برسد اما قطعا پتانسیل رکورد را دارد.
همچنین قیمت طلا در ماه سپتامبر به علت افزایش 6 درصدی ارزش دلار کاهش یافت که بیشترین کاهش در 3 سال اخیر بود.
برخی از پیش‌بینی‌کنندگان انتظار دارند که ارزش دلار کاهش یابد زیرا نگرانی از رشد کند اقتصادی ممکن است فدرال رزرو را به تزریق پول بیشتر به سیستم مالی مجبور کند.
افزایش قیمت طلا در ماه سپتامبر ممکن است این پیام را برساند که قیمت طلا رو به افزایش است. اکتبر 2008 آخرین باری بود که قیمت طلا با بیشترین کاهش روبرو شد زمانی‌که قیمت‌ها 18 درصد کاهش یافت. در 2 ماه پس از آن قیمت طلا 23 درصد افزایش یافت.
اطلاعات صندوق بین‌المللی پول نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران تنها خریداران شمش نیستند. تایلند، بلیویا، قزاقستان و تاجیکستان کشورهایی هستند که در ماه سپتامبر به ذخایر خود طلا اضاف کرده‌اند. بانک‌های مرکزی ذخایر خود را برای نخستین بار افزایش می‌دهند.
یک تحلیلگر دیگر که به مدت 2 سال تحلیل‌های صحیحی ارائه کرده است، گفت: در سال‌های آتی پتانسیل بسیاری برای طلا وجود دارد. سرمایه‌گذاران در حال خرید طلا هستند. این پتانسیل با خرید از سوی بانک‌های مرکزی مستحکم‌ شده است. افزایش قیمت‌ها سریع است اما کاهش‌ها آرام است.
وی پیش‌بینی کرد: طلا به طور متوسط در 3 ماهه چهارم سال آینده به رکورد 1900 دلار خواهد رسید.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.

منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۱۳ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱:۹:۳۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد