خرید بیش از اندازه چینی‌ها و هندی‌ها قیمت طلا را افزایش داد

خرید بیش از اندازه چینی‌ها و هندی‌ها قیمت طلا را افزایش داد
علیرغم افزایش قیمت دلار که انتظار می‌رفت قیمت طلا نیز بالا برود اما خرید بیش از اندازه چینی‌ها و هندی‌ها قیمت طلا را 7.06 دلار افزایش داد و به 1165.90 دلار در هر اونس رسید.

به نقل از رویترز، با افزایش تقاضا از سوی مشتریان بزرگی نظیر چین و هند که تاثیر افزایش ارزش دلار را خنثی کرد، قیمت طلا در معاملات امروز افزایش یافت.

هر اونس طلا با 7.06 دلار افزایش 1165.90 دلار فروخته شد و به بالاترین رقم در 3 هفته گذشته رسید.

به گفته تحلیلگران، «تقاضای فیزیکی از سوی چین و هند تقریبا زیاد است... با توجه به فرا رسیدن سال جدید چینی که خرید جواهرات در آن شدت می‌یابد و همچنین با توجه به نبود نقدینگی در هند که سبب برخی از خریدهای طلا شده است.»

وی افزود: سیاست‌های ترامپ، رئیس‌جمهور جدید آمریکا، تقاضا برای طلا که دارایی در برابر تورم محسوب می‌شود، کاهش داده است.

فعالیت کارخانجات آمریکا در ماه دسامبر به بالاترین رقم در 2 سال گذشته رسیده است و تولیدات صنعتی در منطقه یورو با سریع‌ترین سرعت در 5 سال گذشته رشد داشته است.

افزایش ارزش دلار، تقاضا برای دیگر کالاهای اساسی که با دلار قیمت‌گذاری می‌شوند را کاهش می‌دهد چراکه این کالاها را برای مالکان دیگر ارزها گران‌تر می‌سازد.

ذخایر گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان، روز سه‌شنبه، 1.01 درصد کاهش یافت و به 813.87 تن رسید. ذخایر طلای این صندوق از زمان انتخابات ریاست‌جمهوری در ماه نوامبر حدود 14 درصد کاهش یافت.

بارناباس گان، تحلیلگر بانک اُسی‌بی‌سی در سنگاپور گفت: «ما انتظار داریم... اشتها حداقل تا مدتی محتاطانه بماند.»

به گفته تحلیلگران، «درصورتی‌که ارزش اوراق قرضه و بورس افزایش یابد، در این صورت تقاضا برای طلا در یک سال کاهش خواهد یافت.»

منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۱۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲:۴۳:۵۶ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد