قیمت طلا به بالاترین سطح یک ماه اخیر رسید

قیمت طلا به بالاترین سطح یک ماه اخیر رسید
قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی روز جمعه با 0.2 درصد کاهش به 1178 دلار رسیده است. قیمت طلا نزدیک به بالاترین سطح خود از 5 دسامبر قرار گرفته است.

انتشار آمارهای اشتغال آمریکا می تواند تاثیر زیادی بر چشم انداز وضعیت اقتصادی این کشور طی ماه های آینده و سیاست های پولی فدرال رزرو داشته باشد. بر اساس این گزارش در حالی که فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر نرخ بهره را افزایش داده به نظر می رسد در سال جدید میلادی نیز 3 بار دیگر نرخ بهره را افزایش دهد.
کارشناسان اقتصادی در نظرسنجی رویترز اعلام کرده اند که اقتصاد آمریکا طی ماه دسامبر بیش از 178 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است.
تازه ترین آمارهای اقتصادی نشان می دهد که فعالیت بخش خدمات در آمریکا طی ماه دسامبر به بالاترین سطح در یک سال اخیر رسیده است. تعداد مدعیان دریافت بیمه بیکاری نیز در آمریکا طی ماه گذشته به پایین ترین سطح در 43 سال اخیر رسیده است.
به نظر می رسد اوضاع اقتصادی چین نیز به لطف افزایش هزینه های دولتی، بهبود یافته است. بهبود اوضاع اقتصادی چین می تواند تاثیر مثبتی بر تقاضای طلا در بازار این کشور داشته باشد.
میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 0.03 درصد کاهش به کمتر از 814 تن رسیده است.
به نظر می رسد انتشار آمارهای اشتغال آمریکا و آمارهای اقتصادی مهم منطقه یورو و چین در کوتاه مدت تاثیر زیادی بر نوسانات نرخ ارز و قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی خواهد داشت.
گزارشها حاکیست، وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز تاثیر زیادی بر قیمت طلا دارد.
تحلیلگران بازارهای بین المللی بر این باورند که مهمترین عامل موثر بر قیمت طلا در ماه ژانویه، ریاست جمهوری دونالد ترامپ در آمریکا خواهد بود. روشن شدن سیاست های اقتصادی و مالی ترامپ می تواند تا حد زیادی چشم انداز اقتصادی آمریکا به خصوص نرخ تورم و رشد تولید ناخالص داخلی را مشخص کند.
ترامپ پیش از این قول داده است تا 10 سال آینده هزار میلیارد دلار در زیرساختهای اقتصادی آمریکا سرمایه گذاری کند.

منبع خبر: 
  ۱۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۶:۲۶:۱۶ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد