تحلیل اینوستینگ از روند قیمت طلا در آینده

تحلیل اینوستینگ از روند قیمت طلا در آینده
تازه ترین تحلیل کارشناسان اینوستینگ نشان می دهد که قیمت طلا در هفته آینده تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا به خصوص وضعیت خرده فروشی در ماه دسامبر و اظهارات مقامهای ارشد فدرال رزرو قرار خواهد داشت.

قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه با 0.73 درصد کاهش به 1173 دلار رسیده است. البته قیمت این فلز زرد در هفته گذشته با رشد 1.97 درصدی همراه شده است که این بهترین عملکرد در 2 ماه اخیر بوده است.
بر اساس این گزارش کاهش ارزش دلار آمریکا در روزهای گذشته تاثیر زیادی بر افزایش اونس طلا داشته است.
وزارت کار آمریکا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده است که اقتصاد این کشور طی ماه دسامبر 156 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. در این مدت سطح دستمزدها بیش از 2.9 درصد رشد داشته است.
به نظر می رسد فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده 3 بار نرخ بهره را افزایش دهد. فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر نرخ بهره را 0.25 درصد افزایش داده است.
شاخص ارزش دلار آمریکا نیز که پیش از این به بالاترین سطح در 14 سال اخیر رسیده بود، با افت نسبی روبرو شده است.
کارشناسان اقتصادی بر این باورند که افزایش ارزش دلار و نرخ بهره می تواند طی ماه های آینده مانع بزرگی برای قیمت طلا باشد. انتشار آمارهای مهم اقتصادی در آمریکا به خصوص وضعیت خرده فروشی در ماه دسامبر نقش مهمی در نوسانات قیمت طلا خواهد داشت.
مقامهای ارشد فدرال رزرو از جمله جانت یلن نیز طی روزهای آینده سخنرانی خواهند داشت. آمارهای مهم اقتصادی بریتانیا، منطقه یورو و کشورهای آسیایی نیز طی روزهای آینده منتشر خواهد شد و این آمارها نیز می تواند بر قیمت طلا موثر باشد.
روز چهارشنبه نیز دونالد ترامپقصد دارد نخستین کنفرانس خبری خود را برگزار کند. بانک مرکزی اروپا نیز متن مذاکرات نشست اخیر خود را منتشر خواهد کرد.
چارلز ایوانز رئیس فدرال رزرو شیکاگو نیز تاکید کرد که بانک مرکزی آمریکا تنها در شرایطی می تواند نرخ بهره را 3 بار در سال 2017 افزایش دهد که آمارهای اقتصادی، قوی تر باشد. هر گونه افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده به آمارهای اقتصادی بستگی خواهد داشت.

منبع خبر: 
  ۲۰ دی ۱۳۹۵ ساعت ۸:۳۷:۵۰ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد