تمدید قرارداد نفتی با چین

تمدید قرارداد نفتی با چین
صادرات نفت به چین کاهش نمی‌یابد
مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت با رد کاهش صادرات نفت ایران به چین از مذاکره با شرکتهای چینی برای تمدید قراردادهای نفتی برای سال 2012 خبر داد و گفت: شرکتهای چینی تاکنون درخواستی برای کاهش واردات نفت مطرح نکرده اند.
سیدمحسن قمصری در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت صادرات نفت خام ایران به چین گفت: در حال حاضر مذاکرات برای تمدید قراردادهای فروش نفت برای سال 2012 میلادی در حال انجام است.
مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران با اعلام اینکه کاهش صادرات نفت ایران به چین مطرح نیست، تصریح کرد: شرکتهای چینی قصد اعمال تغییراتی در نحوه پرداخت منابع مالی را دارند که در این باره مذاکرات در حال انجام است.
این مقام مسئول در پاسخ به این سئوال مهر که سایت ساینوپک چین از احتمال واردات نفت خام از ایران خبر داده است، اظهار داشت: شرکتهای چینی طرف قرارداد با شرکت ملی نفت ایران تاکنون درخواستی برای کاهش واردات نفت مطرح نکرده اند. 
وی با رد ادعای برخی از رسانه های غربی مبنی بر افزایش حجم صادرات نفت ایران به چین تا مرز 600 هزار بشکه در روز، تالکید کرد: در شرایط فعلی با احتساب قراردادهای تک محموله؛ حجم صادرات نفت خام ایران به این کشور آسیایی به مرز 500 هزار بشکه در روز رسیده است. 
به گزارش مهر، شرکت ملی نفت ایران در اکتبر سالجاری میلادی (آبان) با کنار گذاشتن آنگولا به دومین صادرکننده نفت خام به چین تبدیل شده بود. 
واردات روزانه نفت خام چین از ایران در ماه اکتبر با 46 افزایش نسبت به دوره مشابه سال گذشته به 597 هزار بشکه در روز رسید و این کشور دومین تامین کننده بزرگ نفت خام چین در ماه گذشته میلادی اعلام شد.
با این وجود، اداره گمرک چین اخیرا با انتشار گزارشی، اعلام کرده است: ایران سومین تامین کننده بزرگ نفت خام چین در نوامبر گذشته شده است و آنگولا با صدور وزانه 748 هزار بشکه نفت به چین به دومین تامین کننده بزرگ نفت اژدهای زرد تبدیل شده، این در حالی است که اخیرا ساینوپک چین از کاهش 50 درصدی خرید نفت خام ایران از سال 2012 میلادی خبر داده است. 
به گزارش رویترز، منابع تجاری چین اعلام کرده اند: میزان خرید نفت خام آن کشور از ایران در سال آینده میلادی به بیش از نصف کاهش می یابد.
در همین حال شرکت چینی ساینوپک اعلام کرده است: برای ماه ژانویه سال 2012 میلادی این شرکت آسیایی خرید انواع نفت خام‌های ایران را تقریبا 285 هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد. 
رویترز ادعا کرده است که این کاهش ممکن است به دلیل عدم موافقت در خصوص دوره اعتباری اعطا شده به ساینوپک برای پرداخت وجه خرید نفت خام از ایران باشد.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.
منبع خبر: خبرگزاری مهر
  ۱۷ دی ۱۳۹۰ ساعت ۸:۹:۳۴ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد