ایران قیمت نفت خود در بازار آسیا را ۲ دلار کاهش داد

ایران قیمت نفت خود در بازار آسیا را ۲ دلار کاهش داد
بلومبرگ به نقل از منابع آگاه اعلام کرد ایران قیمت انواع نفت صادراتی خود به آسیا برای تحویل در ماه فوریه را از 30 سنت تا 2.1 دلار در هر بشکه کاهش داده است.
به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس بلومبرگ به نقل از منابع آگاه اعلام کرد  ایران به عنوان دومین تولید کننده بزرگ نفت اوپک، بهای نفت خام خود برای تحویل در ماه فوریه را برای مشتریان آسیایی خود کاهش داده است.
این گزارش به نقل از یک مقام شرکت ملی نفت ایران و بدون اشاره به نام وی نوشت: شرکت ملی نفت ایران بهای نفت سبک صادراتی خود را برای تحویل در ماه فوریه به 2.26 دلار در هر بشکه بالاتر از متوسط بهای نفت خام دوبی و عمان کاهش داد. این در حالی است که بهای نفت خام ایران در ماه ژانویه 4.36 دلار بالاتر از متوسط بهای نفت خام این کشورها  بوده است. بر این اساس ایران قیمت نفت سبک خود برای تحویل در ماه فوریه در آسیا را نسبت به ماه قبل از آن 2.1 دلار در هر بشکه کاهش داده است.
 بر اساس این گزارش، نفت خام سنگین ایران نیز با کاهش قیمت همراه بوده است. در ماه ژانویه قیمت نفت سنگین ایران 2.74 دلار از قیمت نفت پایه عمان بالاتر بوده که این رقم با کاهش ۲ دلاری به 74 سنت در ماه فوریه رسیده است. قیمت نفت فروزان نیز ۲ دلار و نفت سروش و نوروز نیز با ۳۰ سنت در هر بشکه کاهش نسبت به ماه ژانویه مواجه شده اند.
بر اساس برآوردهای بلومبرگ، ایران در ماه گذشته روزانه 2.58 میلیون بشکه نفت خام به بازارهای جهانی صادر کرده است. ایران اخیرا در پاسخ به تحریم های آمریکا و اروپا علیه صادرات نفت این کشور، تهدید کرده که تنگه هرمز را خواهد بست. بر اساس آمار اداره انرژی آمریکا، روزانه حدود 17 میلیون بشکه نفت از طریق تنگه هرمز به بازارهای جهانی صادر می شود که حدود 20 درصد کل مصرف نفت جهان را شامل می شود.
کشورهای آسیایی بزرگترین وارد کنندگان نفت ایران به شمار می روند که در این میان چین 22 درصد و ژاپن 14 درصد صادرات نفت ایران در شش ماهه ابتدایی سال میلادی گذشته را به خود اختصاص داده اند.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.                        
منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۲۵ دی ۱۳۹۰ ساعت ۹:۵۷:۳۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد