ایران تحریم نفت را دور می‌زند

ایران تحریم نفت را دور می‌زند
وزیر نفت از بومی‌سازی ساخت تجهیزات صنعت نفت توسط بخش خصوصی به عنوان یکی از راهکارهای دور زدن تحریم یاد کرد و گفت: حذف ایران از معادلات منطقه‌ای و جهانی صنعت نفت به این راحتی نیست.
وزیر نفت از بومی‌سازی ساخت تجهیزات صنعت نفت توسط بخش خصوصی به عنوان یکی از راهکارهای دور زدن تحریم یاد کرد و گفت: حذف ایران از معادلات منطقه‌ای و جهانی صنعت نفت به این راحتی نیست.
به گزارش خبرنگار مهر از کیش، رستم قاسمی در مراسم اغاز به کار هشتمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی کیش با ارسال پیامی، گفت: در شرایط فعلی، همه ما وظیفه داریم تا با همت و تلاش مضاعف برای تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سال جهاد اقتصادی، همت دوچندان کرده و برای حضوری قوی و موثر در جهت رفع نیازهای کشور خصوصا صنعت نفت، گاز، پالایش و پخش و پتروشیمی گردهم آییم و با مشارکت و خرد جمعی، پیشرفت و آبادانی کشور را شتاب بخشیم.
این عضو کابینه دولت دهم با تاکید بر اینکه حضور و مشارکت شرکت‌های داخلی و اهتمام آنها در تامین نیازهای صنعت بزرگ نفت، موجب تقویت ارتباط وزارت نفت با پیمانکاران داخلی در برنامه ریزی جهت جذب سرمایه و بی نیازی از حضور شرکت های خارجی خواهد شد، تصریح کرد: حضور پررنگ شرکت‌های خصوصی و مشارکت مردم در ساخت تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت، امری ضروری است.
وزیر نفت با تاکید بر اینکه وقتی ملتی با هم باشد و کنار هم و متحد، شکست ناپذیر خواهند بود، اظهار داشت: اتکا به نیروهای انسانی متعهد و متخصص داخلی و توسعه ساخت تجهیزات موردنیاز از سوی بخش خصوصی، عبور از تحریم ها را ممکن ساخته و بنده مطمئن هستم در سایر تحریم های نفتی نیز فائق خواهیم آمد.
این مقام مسئول با یاداوری اینکه ارتباط موثر متخصصان صنعت و مراکز دانش بنیان، موجب ارتقای این صنعت خواهد شد، بیان کرد: با توجه به موقعیت ژئوپولتیک کشورمان، امروز جهان به خوبی می داند که ایران را نمی توان به راحتی از معادلات منطقه ای و جهانی دور داشت و اثرگذاری کشور در روابط بین الملل بر کسی پوشیده نیست.
به گفته قاسمی همت مضاعف نماییم و در چنین رویدادهای تخصصی، داشته ها را مورد ارزیابی و نیازمندی‌های کشورمان را به دست جوانان برومند متخصص و متعهدمان فراهم سازیم و برای همیشه کشور را از نیاز به بیگانگان بی نیاز و موجب شکوفایی و مجد عظمت آن گردیم. به امید آن روزی که خیلی دیر نخواهد بود.
به گزارش مهر، هشتمین نمایشگاه بین المللی انرژی کیش با حضور 16 شرکتهایی از 16 کشور جهان همچون کشورهای چین، ترکیه، هلند، ایتالیا، هند، کره جنوبی، تایوان، آذربایجان، ژاپن، مالزی، فنلاند، اتریش، امارات، اسپانیا، آلمان و بلژیک شامگاه 26 دی ماه آغاز به کار کرد.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.                        
منبع خبر: خبرگزاری مهر
  ۲۷ دی ۱۳۹۰ ساعت ۹:۱۹:۱۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد