نیاز به جذب ۳۵ میلیارد دلار برای توسعه صنعت پتروشیمی

نیاز به جذب ۳۵ میلیارد دلار برای توسعه صنعت پتروشیمی
معاون وزیر نفت با اشاره به برنامه افزایش ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی ایران به ۱۵۰ میلیون تن، از نیاز به جذب ۳۵ میلیارد دلار برای توسعه این صنعت در کشور خبر داد.

مرضیه شاهدائی در حاشیه بازدید از سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و انرژی با بیان اینکه برای تکمیل طرح‌های نیمه‌کاره، تا پنج سال آینده باید ۲۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کنیم، گفت: این طرح‌ها از دو تا ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که برای تکمیل آن‌ها، نیاز به سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلاری است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام اینکه تا ۱۰ سال آینده پیشبینی می‌شود به ظرفیت تولید ۱۵۰ میلیون تن تولید محصولات پتروشیمی برسیم، تصریح کرد: برای تحقق هدف افزایش ظرفیت تولید، به حدود ۳۵ میلیارد دلار سرمایهگذاری نیاز داریم.

معاون وزیر نفت درباره مهم‌ترین اولویت‌های جذب سرمایه و همکاری‌های بین‌المللی هم توضیح داد: یکی از برنامه‌های اصلی با توجه به اینکه در زمینه جذب سرمایه‌گذار باید محور باشیم، این بود که تا جایی که می‌توانیم در جهت معرفی فرصت‌ها اقدام کنیم که در همین راستا، در چند سمینار خارجی شرکت کردیم و همایش‌های مختلفی هم در ایران برگزار شد.

این مقام مسئول، افزود: محور اصلی که در معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری مدنظر قرار داده‌ایم، معرفی هاب‌های جدیدی است که قرار است صنعت پتروشیمی در آن‌ها توسعه پیدا کند که از جمله آنها پارسیان، تکمیل فاز دو ماهشهر، لاوان، قشم، جاسک، چابهار و مناطق جنوبی ایران است که برای توسعه صنعت پتروشیمی مستعد هستند.

به گفته وی، طرح‌هایی که به این مناطق اختصاص دارند، به ویژه با خوراک‌های پتروشیمی جدید ایران و خوراک‌های گازی که در این مناطق به وفور وجود دارد، جزو اولویت‌های شرکت پتروشیمی هستند.

منبع خبر: خبرگزاری مهر
  ۲۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۸:۲۰:۵۸ قبل از ظهر
برچسب ها:
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد