خسارت ۳۵۰ میلیارد تومانی آتش سوزی پتروشیمی بوعلی

خسارت ۳۵۰ میلیارد تومانی آتش سوزی پتروشیمی بوعلی
مدیرعامل بیمه ملت به عنوان عضو کنسرسیوم بیمه اتکایی صنعت نفت و گاز کشور اعلام کرد: خسارت آتش سوزی پتروشیمی بوعلی نزدیک به 350 میلیارد تومان است.

علیرضا ابراهیم پور با اشاره به اینکهبیمه ملتدر کنسرسیوم تشکیل شده از سوی بیمه‌های کشور برای بیمه اتکایی صنعت نفت و گاز کشور دارای سهم 5 درصدی است، در خصوص خسارت آتش سوزی پتروشیمی بوعلی اظهار داشت: در آتش سوزی پتروشیمی بوعلی اگر مخزن دوم هم آتش گرفته بود خسارت وحشتناکی روی دست صنعت بیمه می‌گذاشت.

وی خسارت به جا مانده در حال حاضر را نیز چشمگیر دانست و در خصوص رقم آن گفت: هنوز رقم خسارت قطعی نشده، اما به 300 تا 350 میلیارد تومان بالغ می‌شود.

ابراهیم‌پور گفت: با لغو محدودیت‌های تحریم بیمه اتکایی کشتی‌ها به خارج کشور مکنتق شد، درواقع به دلیل ریسک‌های بالای کشتی‌ها به کشتیرانی جمهوری اسلامی اجازه داده شد اتکایی کشتی‌ها را به خارج کشور منتقل کند،اما اتکایی صنعت نفت و گاز همچنان در اختیار شرکت‌های بیمه داخلی است.

مدیرعامل بیمه ملت بر ضرورت افزایش توانگری مالی شرکتها برای حفظ پوشش بیمه‌های اینچنینی تاکید کرد.

ابراهیم پور احتمال انتقال بیمه اتکایی نفت و گاز به خارج کشور را رد کرد و فعالیت کنسرسیوم تشکیل شده را مورد اقبال صنعت بیمه دانست.

بر اساس این گزارش واحد  px8003 پتروشیمی بوعلی سینا 16 تیرماه سال جاری آتش گرفت و با وجود تلاش‌‌ها برای مهار این آتش‌سوزی خطر انفجار در دیگر واحد‌های پتروشیمی همجوار به تخلیه اضطراری پتروشیمی بندر امام و پتروشیمی تند‌گویان واقع در شهرستان ماهشهر انجامید.

منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۲۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۶:۵۸:۵۳ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد