چرا قیمت طلا در هفته جاری به صعود متمایل می شود؟

چرا قیمت طلا در هفته جاری به صعود متمایل می شود؟
تحلیلگران انتظار دارند اکنون که شور و حرارت اولیه نسبت به تاثیر سیاستهای ترامپ بر رشد اقتصادی فروکش کرده است، طلا در هفته جاری به روند صعودی ادامه دهد.

این فلز ارزشمند هفته گذشته پس از اینکه سرمایه گذاران در نخستین کنفرانس مطبوعاتی ترامپ، از وی مایوس شدند، برای سومین هفته متوالی افزایش یافت و به بالاترین سطح در هفت هفته گذشته صعود کرد. رییس جمهور منتخب آمریکا در این کنفرانس به جزییات پیشنهادهای اقتصادی و مالی خود اشاره ای نکرد. هراونس طلا برای تحویل در فوریه در معاملات روز جمعه بازار نیویورک آخرین بار 3.60 دلار یا 0.3 درصد کاهش یافت و در 1196.20 دلار بسته شد. به گفته اوله هانسن، مدیر استراتژی کالا در ساکسوبانک، معلوم شده که پیروزی ترامپ به نفع طلا بوده است. هیچ آگاهی نسبت به ریاست جمهوری وی وجود ندارد و این ابهام برای طلا مثبت است. دارین نیوسام، تحلیلگر ارشد در "تلونت دی تی ان" انتظار دارد ابهامات سیاسی در کوتاه مدت از طلا حمایت کند زیرا همچنان سه هفته تا زمان برگزاری نشست سیاست پولی فدرال رزرو باقی مانده است. به گفته وی، در کوتاه مدت طلا ممکن است بین 1221 دلار و 1251 دلار معامله شود. با این همه تا زمان برگزاری مراسم تحلیف در روز جمعه، بعضی از تحلیلگران به دلار آمریکا و بازده اوراق قرضه چشم دوخته اند و تصور می کنند آمار اقتصادی مثبت ممکن است از دلار حمایت کرده و به طلا لطمه بزند. اما نیک اگزارهاوس می گوید با ترامپ یا بدون ترامپ، اقتصاد آمریکا در موقعیت مستحکمی قرار دارد که همچنان برای دلار آمریکا حمایت کننده خواهد بود و بازده اوراق خزانه را بالاتر می برد.

شاخص قیمت مصرف کننده برای دسامبر که روز چهارشنبه منتشر می شود، مورد توجه بازار قرار دارد زیرا تورم قوی ممکن است از دورنمای سه دور افزایش نرخهای بهره از سوی فدرال رزرو حمایت کند که برای طلا منفی خواهد بود. جانت یلن، رییس فدرال رزرو هفته گذشته در یک حضور عمومی به دورنمای سیاست پولی اشاره ای نکرد اما مقامات متعدد این بانک با اشاره به تداوم بهبود رشد اقتصادی، ادامه روند تحکیم سیاست پولی را مورد تاکید قرار داده اند. در حالیکه طلا سال 2017 را با عملکرد مثبتی آغاز کرده است اما تحلیلگران می گویند شروع خوب طلا برای جذب خریداران جدید به بازار کافی نیست. تقویم آمار اقتصادی آمریکا در هفته جاری اندکی شلوغ خواهد بود اما بیشتر توجهات روی گزارش تورم دسامبر قرار دارد. با این همه بازار منتظر آمار تولید منطقه ای در ژانویه و همچنین آمار مسکن در دسامبر خواهد بود. در حالیکه بازارها تا اول فوریه باید منتظر نشست سیاست پولی بعدی فدرال رزرو بمانند اما بانک مرکزی کانادا و بانک مرکزی اروپا در هفته جاری نشست خواهند داشت. بانک مرکزی اروپا به دلیل تاثیری که بر یورو دارد، وزنه بیشتری دارد و ممکن است بر حرکت قیمت طلا تاثیرگذار باشد. بازارها منتظر اظهارات ماریو دراگی، رییس بانک مرکزی اروپا هستند و اگر وی همچنان موافق پایین ماندن نرخهای بهره باشد، ممکن است برای یورو منفی باشد و طلا را تحت فشار قرار دهد.

منبع خبر: 
  ۲۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۶:۳۸:۴۴ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد