عرضه مصنوعات خارجی طلا ممنوع است

عرضه مصنوعات خارجی طلا ممنوع است
عرضه مصنوعات خارجی طلا را با توجه به قانون ممنوع کرده است و بر این اساس، طرح ویژه نظارتی تدارک دیده است.
مدیرکل دفتر نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان جزئیات فاکتورهای متحدالشکل طراحی‌شده برای طلافروش‌ها را اعلام کرد.
شهرام میرآخورلو در گفتگو با مهر گفت: سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان دو اقدام را در مورد کنترل بازار طلا انجام داده است که توانسته در بازار موثر باشد، به این معنا که سکه‌های غیربانکی از سطح بازار جمع شد و در عمل، خرید و فروش هر گونه سکه با ضرب اشخاص حقیقی و حقوقی به جز بانک مرکزی، ممنوع شد و حق خرید و فروش سکه‌هایی نظیر پارسیان، هخامنشی و الیزابت در بازار وجود ندارد.
مدیرکل دفتر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزود: هم اکنون تولیدکنندگان به سمت ضرب سکه‌های چند ضلعی رفته‌اند که مشکلی هم ندارد اما سازمان ملی استاندارد به دنبال این است که میزان عیار سکه‌های مذکور را با رقم درج شده بر روی بسته‌بندی آنها تطبیق داده و از تخلفات در این حوزه جلوگیری کند.
وی تصریح کرد: سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، همچنین عرضه مصنوعات خارجی طلا را با توجه به قانون ممنوع کرده است و بر این اساس، طرح ویژه نظارتی تدارک دیده است.
میرآخورلو گفت: با توجه به اینکه عرضه مصنوعات خارجی از پشت ویترین طلافروشی‌ها جمع‌آوری شد و به زیر میز کار عرضه‌کنندگان رفته است و به مصرف‌کنندگان برای خرید پیشنهاد می‌شود، طبیعتا سازمان حمایت به خوبی نتوانسته آنها را شناسایی کند.
مدیرکل دفتر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزود: دستور اجرای طرح ویژه نظارتی به صورت مستمر و هفتگی، صادر شده که کار خود را از هفته قبل آغاز کرده است، به نحوی که قرار شد این طرح به صورت هفتگی در تمامی استانها به خصوص در تهران به صورت همزمان، نظارت بر عرضه‌کنندگان مصنوعات خارجی طلا شکل گیرد و بازرسی‌ها هم به شیوه نامحسوس خواهد بود.
وی اظهار داشت: بازرسان از اتحادیه کشوری طلا و جواهر، انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، قاضی ویژه سیار از تعزیرات حکومتی، سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و سازمان حمایت هستند که در سه یا چهار منطقه تهران قرار است حضور یابند.
به گفته میراخورلو، این بازرسان به طور نامحسوس وارد عمل شده و اگر طلای خارجی را مشاهده کنند، آن را کشف و ضبط خواهند کرد و به عنوان کالای قاچاق با آن برخورد می‌کنند.
وی افزود: اگر فردی برای فروش مصنوعات خارجی خریداری شده از قبل، به طلافروشی مراجعه کرد، طلافروش باید آن را آب کرده و از توزیع آن خودداری کند.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.          
منبع خبر: خبرگزاری مهر
  ۹ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۸:۹:۴۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد