فاصله گرفتن 5 درصدی طلای سیاه از بیشترین قیمت ماه ژانویه

فاصله گرفتن 5 درصدی طلای سیاه از بیشترین قیمت ماه ژانویه
رویترز اعلام کرد:قیمت نفت در بازارهای جهانی به علت افزایش تولید آمریکا و تردید در مورد اجرای کاهش تولید اوپک کاهش یافت و هر بشکه نفت 55.70 دلار معامله شد.

به نقل از رویترز،قیمت نفت در معاملات امروز به علت نگرانی در مورد مازاد عرضه جهانی سوخت در اثر افزایش تولید آمریکا و همچنین تردید در مورد اجرای کاهش تولید اوپک، کاهش یافت.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 16 سنت کاهش 55.70 دلار فروخته شد اما نفت خام آمریکا با 7 سنت افزایش 52.44 دلار در هر بشکه معامله شد.

میشائیل مک‌کارتی، استراتژیست ارشد بازار در بازارهای سی‌ام‌سی سیدنی گفت: «بازارهای آسیایی بر افزایش تولید آمریکا متمرکز شده است که اکنون تقریبا بالای 9 میلیون بشکه در روز و از 8.5 میلیون بشکه در روز در ژوئن گذشته بیشتر است و در نزدیکی سطح تولید سال 2014 قرار دارد.»

وی افزود: «با توجه به اینکه هر بشکه نفت آمریکا بالای 50 دلار معامله می‌شود، ما یک پاسخ در عرضه دریافت می‌کنیم که تولید را بالاتر می‌برد.»

مک‌کارتی افزود ارقام منتشر شده از سوی آمریکا، نگرانی‌ها در مورد تدوام مازاد عرضه را شدت داد.

به گفته تاجران، بازارها از سوی عربستان حمایت‌هایی دریافت کردند که اعلام کرد دقیقا به تعهداتش برای کاهش تولید پایبند خواهد بود.

قیمت نفتاز بالاترین رقم در اوایل ژانویه تاکنون حدود 5 درصد کاهش ارزش داشته است چراکه تاجران نفتی در مورد تمایل اوپک و روسیه برای اجرای کامل تعهد کاهش تولید تردید دارند.

منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۲۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۹:۳:۲۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد