صنعت نفت میدان‌دار جنگ اقتصادی امروز

صنعت نفت میدان‌دار جنگ اقتصادی امروز
وزیر نفت با تاکید بر اینکه صنعت نفت امروز میدان‌دار جنگ اقتصادی است، گفت: دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی باید با توان تخصصی و نیروهای ماهر صنعت نفت را در این میدان یاری کنند.
وزیر نفت با تاکید بر اینکه صنعت نفت امروز میدان‌دار جنگ اقتصادی است، گفت: دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی باید با توان تخصصی و نیروهای ماهر صنعت نفت را در این میدان یاری کنند.
به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شانا، رستم قاسمی امروز در نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری و نظارت راهبردی پژوهش و فناوری صنعت نفت اظهار کرد: برخی اعتقاد دارند که ظرفیت تولید 4 میلیون بشکه نفت حداکثر توان تولیدی ایران است؛ درحالی که ما اعتقاد داریم با وجود ذخایر عظیم نفت و گاز در کشور، ظرفیت تولید کمتر از 8 میلیون بشکه برای ما معنا ندارد.
وی با بیان این که اگر امروز تولیدکننده 8 میلیون بشکه‌ای نفت بودیم رفتار دنیا با ما به گونه دیگری می‌بود، افزود: یکی از دغدغه‌های امروز صنعت نفت مربوط به ازدیاد برداشت می‌شود؛ از این‌رو در حال اجرای برنامه‌هایی در برخی میدان ها هستیم تا با افزایش ضریب برداشت از آنها بتوانیم ظرفیت تولید نفت کشور را افزایش بدهیم.
قاسمی با اشاره به کشف میدان های جدید درکشور گفت: تاکنون منابع هیدروکربوری بسیاری در کشور کشف کرده‌ایم که برخی از آنها به اندازه ذخایر کشورهای دیگر است.
وی اضافه کرد: ما برای تغییر فضا و شکست باورهای نادرست ناامید نیستیم و معتقدیم در این راه از ازدیاد برداشت گرفته تا توسعه صنعت و بومی‌سازی دانش فنی می‌توانیم از توان بالای دانشگاه استفاده کنیم.
قاسمی همچنین با یادآوری شرایط تحریم گفت: این شرایط نشان می‌دهد که جز خودکفایی در صنعت نفت راه دیگری نداریم و در این میان اتکا به بخش‌های پژوهشی و دانشگاهی ضروری است.
وزیر نفت با درخواست از مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی کشور برای یاری رساندن به صنعت نفت گفت: حضور این مراکز در صنعت نفت باید به دغدغه‌ای برای آنها تبدیل شود تا بتوانند با پذیرش مسئولیت‌های محول شده، این صنعت را در رسیدن به اهدافی چون ازدیاد برداشت از مخازن و حفظ و نگهداشت سقف تولید یاری کنند.
وی ادامه داد: امروز در صنعت نفت مشکلات بودجه‌ای برای انجام پژوهش و فناوری نداریم؛ از این‌رو درخواست می‌کنیم با تشکیل یک ساختار اثربخش و کارآمد، نیازهای صنعت نفت در دانشگاها و مراکز علمی برطرف شود.
قاسمی وجود چنین ساختاری را برای صنعت نفت ضروری خواند و تاکید کرد که این ساختار باید در جهت رفع وابستگی صنعت، ارتقای کیفیت محصولات، تولید محصولات با ارزش افزوده بیشتر و به طور کلی رفع مشکلات مربوط به توسعه صنعت گام بردارد.
وزیر نفت عرضه نیازهای این صنعت را بسیار گسترده خواند و تصریح کرد: نیاز امروز صنعت نفت تنها 600 هزار قلم کالا نیست بلکه این صنعت در بخش‌های عملیاتی و مهندسی نیز نیازهای بسیاری دارد که باید با حمایت مراکز علمی و تحقیقاتی داخلی برطرف شود.
وی با بیان این که سامانه نیازمندی‌های وزارت نفت در دست طراحی و اجرا است، گفت: تمام سازندگان می‌توانند با دسترسی به این سامانه، از نیازهای صنعت اطلاع پیدا کنند و با عقد قراردادهای بلندمدت به تجاری‌سازی این نیازها بپردازند.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.          
منبع خبر: واحد مرکزی خبر
  ۱۷ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۱۹:۵۹ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد