طلا به مرز 1750 دلار رسید

طلا به مرز 1750 دلار رسید
قیمت طلا در بازار‌های جهانی با 35 دلار افزایش به محدوده 1750 دلار رسید. افزایش تقاضا برای خرید طلا در بازارهای جهانی و افت ارزش دلار آمریکا دلایل نهایی بالا رفتن قیمت طلا عنوان شده است.
قیمت طلا در بازار‌های جهانی با 35 دلار افزایش به محدوده 1750 دلار رسید. افزایش تقاضا برای خرید طلا در بازارهای جهانی و افت ارزش دلار آمریکا دلایل نهایی بالا رفتن قیمت طلا عنوان شده است.
قیمت هر اونس طلا برای تحویل فوری در بازارهای جهانی در یک هفته گذشته بین دو سطح 1720 تا 1760 دلار در نوسان بوده است.
در روزهای اخیر بحران یونان به عنوان محوری‌ترین عامل در نوسان قیمت طلا مطرح بوده که البته مسائل مختلف دیگر در خاورمیانه نیز در تلاطم قیمت آن موثر بوده‌اند. در این میان تعلل در پذیرفتن نسخه ریاضت اقتصادی صندوق بین‌المللی پول و بانک مرکزی اروپا توسط نمایندگان پارلمان این کشور روز گذشته موجب افزایش تقاضا برای خرید طلا شد که قیمت آن را افزایش داد. در عین حال، برخی نسبت به تصویب این طرح‌ها در پارلمان این کشور ابراز امیدواری کرده‌اند که افت و خیز شاخص بورس‌های بین‌المللی همزمان با افزایش قیمت طلا نشانگر این موضوع بوده است. در عین حال تغییر شرایط، بازگشت قیمت طلا را نیز به سطوح روزهای قبل محتمل ساخته است. همزمان اعلام برخی برنامه‌های جدید فدرال رزرو از سوی رییس آن مبنی بر لزوم خرید بیشتر اوراق قرضه موجب افت ارزش دلار آمریکا در مقابل سایر ارزهای عمده شد. بن برنانکه رییس فدرال رزرو آمریکا در تازه ترین اظهار نظرها اعلام کرده که بر اساس برنامه جدید در راستای تحریک بیشتر اقتصاد آمریکا اوراق قرضه رهنی بیشتری خریداری خواهد شد. در برنامه‌های برنانکه به تزریق پول بيشتر به اقتصاد آمریکا به شیوه تسهيل مقداری quantative easing اشاره شده است. بر این اساس، ارزش مجموعه اوراق قرضه خریداری شده در این کشور به 500 میلیارد دلار خواهد رسید. نیاز به اقدامات بیشتر برای بهبود روند اقتصادی در آمریکا مورد تاکید وی قرار گرفته است.
قیمت‌ها در بازار سکه داخلی نیز متاثر از افت و خیز قیمت طلا، دچار افزایش شد. روز گذشته قیمت سکه طرح جدید با 15 هزار تومان افزایش قیمت تا بعدازظهر، به 835 هزار تومان رسید. قیمت هر قطعه سکه طرح قدیم نیز با 10 هزار تومان افزایش تا 840 هزارتومان بالا رفت. نیم سکه و ربع سکه نیز هر یک با 5000 تومان رشد قیمت به ترتیب 405 هزار تومان و 205 هزار تومان فروخته شد. نرخ مثقال طلای 17 عیار بدون اجرت ساخت با بیش از 9 هزار تومان افزایش از 347 هزار تومان بالاتر رفت.در این راستا، قیمت هر گرم طلای 18 عیار بدون اجرت ساخت از 80 هزارتومان گذشت. 
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.          
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۰ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۸:۴۰:۳۴ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد