طلای جهانی همنوا با بدهی یونان

طلای جهانی همنوا با بدهی یونان
مبادلات طلا در بازارهای جهانی در شرایطی بامداد روز شنبه روی سطح قیمتی یک هزار و 722 دلار و 10 سنت بسته شد که طی روزهای پایانی هفته گذشته با نوسان قیمت همراه شده بود.
مبادلات طلا در بازارهای جهانی در شرایطی بامداد روز شنبه روی سطح قیمتی یک هزار و 722 دلار و 10 سنت بسته شد که طی روزهای پایانی هفته گذشته با نوسان قیمت همراه شده بود. نشست روزهای اخیر سران کشورهای اروپایی در بروکسل در رابطه با بدهی یونان و از سویی بحث بر سر توافق روی بسته دوم نجات مالی (بسته ریاضتی) در نظر گرفته برای این کشور از مهم‌ترین فاکتورهاي تاثیرگذار روی روند نوسانی طلا در بازارهای جهانی بوده، این در حالی است که دولت یونان توافق اخیر را به صورت ضمنی پذیرفته، اما احزاب سیاسی و پارلمان این کشور فعلا در حال رایزنی هستند. به نظر تحلیلگران، اروپا نسبت به طرح جدید کلی یونان (در مسیر رشد پایدار) نگران هستند؛ به نظر آنان اروپا وارد یک بازی خطرناک شده که ممکن است آینده مبهمی در انتظار آن باشد. البته در کنار اوضاع اروپا، کسری بودجه در ایالات متحده و کاهش صادرات و واردات در چین دیگر پارامترهای تاثیرگذار روی روند بازارها بوده است.
براساس گفته کارشناسان، در روزهای پایانی هفته گذشته در شرایطی با تضعیف یورو و نوسان دلار، دادوستد طلا با افت و خیز همراه شد که طلا همچون نفت خام و اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده به لیست
علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران اضافه شد. تقاضای مناسب جواهرات و فلزات گرانبها در هند و ویتنام، ادامه رشد تقاضا از سوی تجار چینی بعد از سال نو چینی نیز از مهم‌ترین عوامل افزایش تقاضا در بازارها بوده است.
در هر حال براساس نظرسنجی اخیر انجام شده در سایت «کیتکو» (Kitco) که از بین سرمایه‌گذاران و فعالان بازار طلای جهانی انجام گرفته همه بر اين باورند كه مسیر صعودی قیمت طلا در بازارهای جهانی طی هفته پیش از سر گرفته می‌شود. 
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.          
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۳ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۷:۵۷:۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد