کاهش واردات طلای هند

کاهش واردات طلای هند
تازه ترین بررسی بلومبرگ نشان می دهد افزایش چشمگیر قیمت جهانی طلا موجب کاهش رشد واردات طلا از سوی هند شده است.
به نقل از بلومبرگ پیش بینی می شود میزان واردات طلای هند در سال 2012 میلادی برای نخستین بار در سه سال اخیر با کاهش روبرو شود و این مساله به چین اجازه خواهد داد تا امسال به بزرگترین مصرف کننده طلای جهان تبدیل شود و جایگاه هند را بگیرد .
بر اساس این گزارش کارشناسان اقتصادی بر این باورند که میزان واردات طلای هند در سال 2012 میلادی با 7 درصد کاهش به کمتر از 900 تن خواهد رسید.
بر اساس آمارهای شورای جهانی طلا واردات طلای هند در سال 2011 به بیش از 969 تن رسیده است. بر این اساس کاهش شدید ارزش روپیه در برابر دلار و رشد فشارهای تورمی در هند تاثیر زیادی در ادامه روند صعودی قیمت طلا در این کشور برای دوازدهمین سال متوالی داشته است .
این گزارش حاکی است میزان مصرف طلا در چین طی سال گذشته با 20 درصد افزایش به بیش از 769.8 تن رسیده است مصرف طلا در هند طی سال گذشته با 7 درصد کاهش به کمتر از 933.4 تن رسیده است . کارشناسان اقتصادی اعلام کردند ادامه روند صعودی قیمت طلا در بازارهای جهانی و بازار داخلی هند فشار زیادی را به مردم این کشور وارد کرده است. میزان واردات طلای هند طی سه ماه پایانی 2011 با 44 درصد کاهش به کمتر از 157 تن رسیده است .
قیمت طلا در بازار هند طی سال گذشته 32 درصد رشد داشته است . قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی امروز سه شنبه با 0.4 درصد رشد به بیش از 1742 دلار رسیده است . قیمت طلا سپتامبر گذشته به بیش از 1921 دلار رسیده بود .
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.          
منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۲ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۳۲:۱۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد