دلایل کاهش تقاضای سرمایه‌گذاری در بازار طلا

دلایل کاهش تقاضای سرمایه‌گذاری در بازار طلا
به گزارش سایت سی ولکس کالا به نقل از خبرگزاري رویترز (Reuters)، با اعلام رييس بانك فدرال رزرو آمريكا مبني بر پايين نگه داشتن نرخ بهره بانكي تا سال 2014 ميلادي و همچنين عدم نياز به تزريق مالي بيشتر به اقتصاد اين كشور، چشم‌اندازي مثبت در بين سرمايه‌گذاران و معامله‌گران بين‌المللي نسبت به وضعيت اقتصادي آمريكا پديد آمد
به گزارش سایت سی ولکس کالا به نقل از خبرگزاري رویترز (Reuters)، با اعلام رييس بانك فدرال رزرو آمريكا مبني بر پايين نگه داشتن نرخ بهره بانكي تا سال 2014 ميلادي و همچنين عدم نياز به تزريق مالي بيشتر به اقتصاد اين كشور، چشم‌اندازي مثبت در بين سرمايه‌گذاران و معامله‌گران بين‌المللي نسبت به وضعيت اقتصادي آمريكا پديد آمد.
از همين رو، ارزش نرخ برابري دلار آمريكا در برابر سبدي رايج از ارزهاي عمده جهان نظير يورو در هفته قبل با افزايش همراه شد که به دنبال اين رویداد بهاي طلا در بازارهاي جهاني با افتي هيجاني همراه شد.
به گزارش سايت بلومبرگ (Bloomberg) علاوه بر این، با انتشار اين خبر كه دولت هند قرار است ماليات شمش و سكه طلا را از تاريخ اول آوريل به 4 درصد افزايش دهد با توجه به اینکه نرخ ماليات شمش و سكه طلا در ماه ژانويه در اين كشور 2 درصد بوده، افزايش دوبرابري اين نرخ موجب كاهش تقاضا براي سرمايه‌گذاري در كشور هند كه دومين مصرف‌كننده بزرگ طلاي جهان محسوب می‌شود، شد و معامله‌گران و سرمايه‌گذاران بين‌المللي نیز با توجه به این خبر به فروش فلزات گرانبها مانند طلا اقدام کردند که در نهایت، بهاي اين فلزات در اوايل هفته گذشته با نزول شديد قيمت همراه شد.
به گزارش سايت کیتکو( kitco) در انتهاي هفته گذشته اتحاديه اروپا و صندوق بين‌المللي پول در راستاي توافق براي كمك مالي 130 ميليارد يورويي به كشور يونان، 28 ميليارد يورو به اين كشور وام اعطا کردند.
اين امر موجب شد تا چشم‌اندازي منفي كه در مورد عميق بودن بحران مالي در منطقه يورو بود، اندكي بهبود يابد و متعاقبا ارزش نرخ برابري يورو در برابر دلار آمريكا اندكي بهبود يافت و به دنبال آن نيز اندكي از فشار فروش طلا در انتهاي هفته گذشته كاسته شد.
به گزارش سايت كتيكو نيوز (KitcoNews) با توجه به این اخبار، طی هفته گذشته در بورس فلزات نيويورک بهاي طلاي فيوچر تحويل ماه آوريل، با كاهشي 04/3 درصدي در روز جمعه هفته قبل به قيمت 1659 دلار و 50سنت در هر اونس معامله شد.
به گزارش گروه تحقیقات سايت کیتکو( Kitco ) طی یک نظرسنجی از32 نفر، 21 نفر، در نظرسنجی‌ها شرکت کردند که از بین این افراد 9 نفر پیش‌بینی افزایش قیمت برای طلا، 7 نفر پیش‌بینی كاهش قیمت و 5 نفر نظري خنثي را برای طلا در هفته آينده داشته‌اند.
مهم‌ترين عوامل تاثيرگذار بر قيمت طلا در هفته‌هاي آتي، سياست‌هاي بانک مرکزي اروپا در افزايش يا ثبات نرخ بهره بانکي، نحوه اقدام اتحاديه اروپا در مقابله با بحران به وجود آمده در کشورهاي اين منطقه، سياست‌هاي تورم‌زدايي چين و نيز احتمال ترکيدن حباب قيمتي مسکن در اين کشور، فستيوال‌هاي كشور چين و هند، نرخ بهره بانکي فدرال رزرو آمريکا و گزارش اداره کار آمريکا، بروز بلاياي طبيعي، بهاي نفت در بازارهاي جهاني و همچنين بروز تنش‌هاي سياسي در کشورهاي جهان خواهد بود.
با توجه به شواهد موجود در تحليل تکنيکال، به نظر مي‌رسد روند بلند مدت طلا صعودي است هرچند ممكن است طلا در اين بين اصلاح قيمت نيز داشته باشد. برای هفته معاملاتی آتی اين پيش‌بيني وجود دارد که با احتمال زیادی، طلا در اين هفته با روندي صعودي همراه باشد.
در اين صورت اگر طلا بخواهد روندي افزايشي داشته باشد، قيمت آن با عبور از نزديک‌ترين مقاومت قيمتي خود که 1670 دلار است، با احتمال زيادي تا مقاومت قيمتي 1700 دلار نيز رشد پيدا خواهد کرد و در غيراين صورت چنانچه طلا بخواهد روندی نزولي داشته باشد، در صورت عبور کردن از ساپورت قيمتي 1620 دلار، احتمال اينکه قيمت آن تا حمايت قيمتي 1580 دلار به ازاي هر اونس نیز نزول پيدا کند، وجود دارد.
در همین حال با توجه به اتفاقات اخير و چنانچه اتفاق غير منتظره‌اي رخ ندهد، پیش‌بینی می‌شود طلا در این هفته روندي صعودي داشته باشد، اگرچه ممکن است در این بين با نوساناتی نیز همراه شود و شواهد موجود در تکنیکال نیز از این پیش بینی حمایت می‌کند. 

شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.          
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۸ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۷:۵۲:۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد