دلایل تکنیکال 1668 دلاری طلای جهانی طی هفته گذشته

دلایل تکنیکال 1668 دلاری طلای جهانی طی هفته گذشته
هفته گذشته روند قیمت طلا در بازارهای جهانی صعودی بود . در این مدت قيمت طلا از 1643 دلار و 87 سنت به ازاي هر اونس در تاريخ 10 آوريل سال 2012، به ميانگين قيمت 1668 دلار و 50 سنت در تاريخ 13 آوريل، رسيد.
به گزارش سی ولکس کالا به نقل از خبرگزاري رویترز( Reuters)، از سر گرفته شدن معاملات طلا در كشور هند پس از اعتصاب سه هفته اي جواهر فروشان اين كشور در پی اعمال افزایش میزان ماليات بر واردات شمش، موجب شد تا با افزايش میزان تقاضای معامله‌گران و سرمايه‌گذاران بين‌المللي، بهاي اين فلز در هفته گذشته با افزايش قيمت همراه شود. هندوستان پس از چين بزرگ‌ترين مصرف‌كننده طلا در جهان محسوب می‌شود و از این رو ميزان تقاضاي خريد يا فروش آن در بهاي طلا اثر مستقيم مي‌گذارد.
به گزارش بلومبرگ (Bloomberg) نرخ رشد اقتصادي چين در سه ماهه اول سال جاري ميلادي، برابر با 1/8 درصد اعلام شد، در حالي كه پيش‌بيني كارشناسان از اين نرخ برابر با 4/8 درصد بوده است.
انتشار اين گزارش موجب شد تا تقاضاي فيزيكي خريد براي فلزات گرانبها مانند طلا در بازارهاي جهاني افزايش يابد كه همين امر نيز موجب شد قيمت طلا در هفته گذشته با افزايش چشمگيري همراه شود.
به گزارش سايت کیتکو (Kitco)، اقدام به پرتاب يك موشك دوربرد و برخی اخبار دیگر موجب شد تا سرمايه‌گذاران و معامله‌گران بين‌المللي به منظور ريسك‌گريزي و نيز حفظ ارزش دارايي‌هاي خود، به فلزات گرانبها مانند طلا رويكرد نشان دهند و به دنبال اين امر نيز بهای طلا در بازارهای جهانی با افزايش قيمت همراه شد.
به گزارش سايت کیتکو نیوز KitcoNews، طلاي فيوچر تحويل ماه ژوئن، با افزايش 8/1 درصدي (معادل 10/30 دلار) در روز جمعه هفته قبل به قيمت 1660 دلار و 20 سنت به ازاي هر اونس، در بازار بورس فلزات نيويورک معامله شد.
به گزارش گروه تحقیقات سايت کیتکو ( Kitco) از بین نظر سنجی انجام شده، 12 نفر پیش‌بینی افزایش قیمت، 5 نفر پیش‌بینی كاهش قیمت و 4 نفر نظري خنثي را برای طلا در هفته آينده داشته‌اند. به احتمال زياد مهمترين عوامل تاثيرگذار بر قيمت طلا در هفته‌هاي آتي، سياست‌هاي بانک مرکزي اروپا در افزايش يا ثبات نرخ بهره بانکي، نحوه اقدام اتحاديه اروپا در مقابله با بحران به وجود آمده در کشورهاي اين منطقه، سياست‌هاي تورم‌زدايي چين و نيز احتمال ترکيدن حباب قيمتي مسکن در اين کشور، فستيوال‌هاي كشور چين و هند، نرخ بهره بانکي فدرال رزرو آمريکا و گزارش اداره کار آمريکا، بروز بلاياي طبيعي، بهاي نفت در بازارهاي جهاني و همچنين بروز تنش‌هاي سياسي در کشورهاي جهان خواهد بود.
تحليل تکنيکال طلا
با توجه به شواهد و اسيلاتورهاي موجود در تحليل تکنيکال، به نظر مي‌رسد که روند بلندمدت طلا صعودي است، هر چند كه ممكن است طلا در اين بين اصلاح قيمت نيز داشته باشد. برای هفته معاملاتی آتی نیز اين پيش‌بيني وجود دارد که با احتمال زیادی، طلا در اين هفته با روندي نزولي همراه باشد.
در اين صورت چنانچه طلا بخواهد روندی نزولي داشته باشد، در صورت عبور کردن از ساپورت قيمتي 1650 دلار، احتمال اينکه قيمت آن تا حمايت قيمتي 1620 دلار به ازاي هر اونس نیز نزول پيدا کند، وجود دارد.
در غير اين صورت اگر طلا بخواهد روندي افزايشي داشته باشد، قيمت آن با عبور از نزديک‌ترين مقاومت قيمتي خود که 1680 دلار است، با احتمال زيادي تا مقاومت قيمتي 1700 دلار نيز رشد پيدا خواهد کرد. در همین حال با توجه به اتفاقات اخير و چنانچه اتفاق غير منتظره‌اي رخ ندهد، پیش‌بینی می‌شود که طلا در این هفته روندي نزولي داشته باشد، اگرچه ممکن است در این بين با نوساناتی نیز همراه شود و شواهد موجود در تکنیکال نیز از این پیش‌بینی حمایت می‌کند.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.          
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۷ فروردین ۱۳۹۱ ساعت ۵:۳۱:۱۰ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد