مسکن مهر طرحی بزرگ در تاریخ ایران

مسکن مهر طرحی بزرگ در تاریخ ایران
مسکن مهر با دو میلیون و 200 هزار واحد، طرحی بزرگ در تاریخ کشورمان و حتی جهان بود.

ایرج رهبر عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان استان تهران در مصاحبه با رادیو گفتگو، با تصریح بر اینکهمسکن مهر طرحی بسیار مفید بود، گفت: از این طرح کاملاً استقبال می کردیم زیرا خیلی از اقشار ضعیف جامعه صاحب خانه شدند.

موضوع مسکن مهر و سرانجام آن و با حضور مهندس ایرج رهبر، هاشم زهی مدیر عامل سابق پرند و کارشناس دادگستری و سید مهدی هاشمی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی به روی آنتن رفت.

ایرج رهبر اظهار داشت : مسکن مهر بر اساس مصوب قانون 1387 بود که در آن حمایت از تولید و عرضه مسکن مورد تاکید قرار گرفت. این قانون که در مجلس تصویب شد، ابزاری در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار داد تا بتواند طرح های مسکن را در کشور پیاده کند.

وی خاطرنشان کرد : بر اساس آمارهایی که در طرح جامع مسکن نیز تائید شده است، سالانه بین یک میلیون تا یک میلیون و 500 هزار مسکن نیاز داریم که 850 هزار واحد آن مربوط به زوج های جوان می شود و بقیه هم برای کسانی که می خواهند مسکن شان را تبدیل به احسن کنند یا مسکن جدیدی داشته باشند.
عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان استان تهران با اشاره به اصل 31 قانون اساسی یادآورد شد : در این اصل تاکید شده است دولت موظف است برای افراد جامعه و اقشار مختلف، تهیه مسکن کند. با توجه به اینکه مردم توان و قدرت خرید مسکن را نداشتند، دولت به این فکر افتاد تا زمین هایی که در اختیار دارد را به عنوان اجاره 99 ساله در طرح مسکن مهر وارد کند تا به این شکل قیمت زمین از خانه حذف شود زیرا بیش از 40 درصد قیمت واحدهای مسکونی را زمین تشکیل می دهد.
وی درباره تسهیلات معکوس نیز گفت: این تسهیلات برای ساخت و تولیدات مسکن استفاده می شد که با انتقال به واجدین شرایط این مهم صورت می گرفت یعنی قبل از اینکه تسهیلات بانکیرا در اختیار افراد بگذاریم و در صف متقاضیان قرار دهیم که باعث افزایش قیمت مسکن شود، نخست مسکن را تولید کنیم و بعد تسهیلات را در اختیار متقاضی قرار دهیم.

ایرج رهبر با تصریح بر اینکه مسکن مهر طرحی بسیار مفید بود، تاکید کرد : از ابتدای مسکن مهر به عنوان رئیس کانون سراسری انبوه سازان حضور داشتم و از این طرح کاملاً استقبال می کردیم.

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۶:۴۳:۲۶ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد