قیمت طلا به ۱۲۰۲ دلار رسید

قیمت طلا به ۱۲۰۲ دلار رسید
قیمت هر اونس طلا امروز نیم درصد کاهش داشت و به ۱۲۰۲ دلار و ۹۰ سنت رسید.

به نقل از رویترز، در حالی که در آستانه جشنواره سال نوی چینی، میزان تقاضای چینی ها برای خرید طلا فروکش کرده، قیمت طلا امروز کاهش یافت و برخی تحلیلگران نسبت به کاهش بیشتر قیمت ها هشدار می دهند.
این کاهش پس از آن اتفاق افتاد که قیمت طلا در اوایل هفته جاری به دلیل کاهش ارزش دلار و عدم قطعیت در مورد سیاست های رئیس جمهور آمریکا به بالاترین رقم 2 ماه گذشته رسید.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز نیم درصد کاهش داشت و به 1202 دلار و 90 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا امروز با 0.7 درصد کاهش به 1202 دلار و 90 سنت رسید.
سم لافلین، تحلیلگر بازار طلا گفت: کاهش تقاضای فیزیکی در چین همزمان با نزدیک شدن به سال نوی چینی موجب شده تا طلا نتواند از کاهش ارزش دلار منتفع شود.»
شاخص دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی امروز با 0.1 درصد کاهش به 100.270 رسید.
وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز گفت، قیمت طلا پس از آنکه نتوانست سطح مقاومت 1219 دلار را در هم بشکند، احتمالا شاهد کاهش قیمت قابل توجهی خواهد بود.
جیانگ شو، تحلیلگر گروه طلای شاندونگ گفت: «قیمت طلا از زمان آغاز سال جدید میلادی افزایش داشته و در کوتاه مدت نیاز به اصلاح قیمت فنی دارد.»
وی افزود: «قیمت فلز زرد ممکن است در دوران تعطیلات سال نوی چینی تا رقم 1185 دلار را تجربه کند.»
قیمت طلا از اواسط ماه دسامبر تاکنون به دلیل ابهام در مورد سیاست های دونالد ترامپ، حدود 8 درصد افزایش یافته اشت. در هنگام بروز وضعیت های نامعلوم سیاسی و اقتصادی، طلا اغلب یک محل سرمایه گذاری امن تلقی می شود.

منبع خبر: خبر گزاری تسنیم
  ۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲:۴۱:۳۵ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد