فشار دلار بر قیمت طلا

فشار دلار بر قیمت طلا
در حالی که نگرانی ها نسبت به سیاست های اقتصادی و مالی دولت ترامپ موجب کاهش ارزش دلار آمریکا شده ولی افزایش شاخص سهام در بازارهای مالی از سوی دیگر فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.

به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز،قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی امروز با افت نسبی به کمتر از 1199 دلار رسیده است. قیمت طلا روز چهارشنبه برای لحظاتی به کمتر از 1192 دلار رسید که این رقم پایین ترین میزان از 13 ژانویه بوده است.
ادوارد میر تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری اف سی استون در این باره تاکید کرد: تاثیر افزایشی افت ارزش دلار آمریکا بر قیمت طلا با تقویت شاخص سهام در بازارهای بین المللی جبران شده و این مساله کاهش قیمت طلا را به همراه داشته است. شاخص سهام داوجونز برای نخستین بار به بیش از 20 هزار واحد رسیده است.
وی افزود: به نظر می رسد اونس طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر  نوسانات ارزش دلار آمریکا و شاخص سهام در بازارهای بین المللی قرار خواهد داشت.
به دنبال افزایش شاخص بورس وال استریت، شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز امروز با افزایش روبرو شده است.
بازارهای بین المللی منتظر اعلام سیاست های اقتصادی و مالی دولت ترامپ هستند. شاخص ارزش دلار نیز با 0.2 درصد کاهش در برابر ارزهای معتبر بین المللی به 99.84 واخد رسیده است.
وانگ تائو تحلیلگر تکنیکال بازار طلا نیز تاکید کرد: سطح حمایتی قیمت طلا در شرایط کنونی 1197 دلار است و اگر این سطح شکسته شود احتمال افت بیشتر قیمت طلا تا سطح 1182 دلاری وجود دارد.
دانیل هاینس استراتژیست ارشد بانک ای ان زد استرالیا نیز گفت: افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری مانع از افت بیشتر قیمت جهانی طلا خواهد شد. روند نزولی ارزش دلار در شرایط کنونی ادامه خواهد یافت.
وی در ادامه افزود: نگرانی های سیاسی در اوایل 2017 میلادی با افزایش روبرو شده و سیاست های تجاری حمایتی ترامپ و خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی داشته باشد.
قیمت طلا از اواسط دسامبر تاکنون تحت تاثیر نگرانی های مربوط به سیاست های دولت ترامپ با افزایش 7 درصدی روبرو شده است.
البته تقاضای طلا در بازار هند  به خاطر افزایش قیمت جهانی با کاهش روبرو شده و آغاز تعطیلات سال جدید چینی نیز افت تقاضای طلا در بازار چین را به همراه داشته است.
میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 0.63 درصد کاهش به کمتر از 799 تن رسیده است.

منبع خبر: 
  ۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۸:۹:۲۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد