کشف و انهدام باند قاچاق طلا

کشف و انهدام باند قاچاق طلا
سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز: سربازان گمنام امام زمان (عج) باند بزرگ قاچاق مصنوعات طلا از ترکیه به داخل کشور را شناسایی و منهدم کردند.

قاسم خورشیدی در مصاحبه اختصاصی با بیان اینکه در این باند 23 نفر دستگیر شده اند گفت: 16 نفر در استان آذربایجان غربی، 5 نفر در استان اصفهان و 2 نفر در استان کردستان در بازداشت به سر می برند.
وی افزود: دستگیرشدگان در استان آذربایجان غربی اعتراف کردند در یکسال گذشته از طریق جاسازی مصنوعات طلا در اتوبوسهای مسافربری طی 12 مرحله مبادرت به واردات 254 کیلو و 400 گرم طلا به داخل کشور کرده اند.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه ارزش محموله کشف شده 15 میلیارد تومان است افزود: براساس اعترافات این افراد ، بر روی برخی از این مصنوعات کد کارگاههای داخلی ایران حک و بعنوان کالای ایرانی در بازار به فروش می رسیده است.

وی با اشاره به اقدامات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مبارزه با قاچاق طلا گفت: برآورد می شود که در سال 94 حدود 3 میلیارد دلار طلا به کشور قاچاق شده باشد به همین خاطر این ستاد تمهیدات ویژه ای را برای مبارزه با آن در نظر دارد.

وی گفت: حذف دریافتمالیات بر ارزش افزودهدر صورت ورود موقت طلای خام و شمش به شرط صادرات، یکی از این موارد است که ازجانب دولت ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه دریافت ارزش افزوده از خود طلای ساخته شده باید محدود به اجرت ساخت و نه کل ارزش طلا شود گفت: در این رابطه نیز ستاد در حال رایزنی با دولت است تا پس از تصویب در دولت از این پس فقط از اجرت ساخت ، ارزش افزوده گرفته شود.

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۱۸ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۹:۲۰:۱۱ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد