عرضه جهانی طلا با کاهش روبرو شد

عرضه جهانی طلا با کاهش روبرو شد
آمارها و برآوردهای اولیه موسسه جی اف ام اس نشان می دهد که تولید جهانی طلا در سال ۲۰۱۶ میلادی با کاهش همراه شده و این برای نخستین بار از سال ۲۰۰۸ میلادی است که عرضه جهانی طلا با افت روبرو شده است.

به نقل از پایگاه اینترنتی ماینینگ، تولید جهانی طلا در سه ماه سوم 2016 میلادی با 3 درصد کاهش معادل 22 تن نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن به کمتر از 827 تن رسیده است. به نظر می رسد تولید جهانی طلا در سه ماه پایانی سال گذشته نیز با کاهش روبرو شده و به کمتر از 801 تن رسیده است.
با این حساب، تولید جهانی طلا در سال 2016 میلادی با افت 2 درصدی مواجه شده و به کمتر از 3168 تن رسیده است.
در سه ماه سوم 2016 تنها آفریقا و اقیانوسیه با افزایش تولید طلا روبرو شده اند و تولید طلا در این مناطق با افزایش 6 و یک تنی همراه بوده است. آسیا با افت شدید 15 تنی تولید طلا روبرو شده و تولید طلای کشورهای آسیایی در سه ماه سوم سال گذشته به 225 تن رسیده است.
تولید چین در این مدت با افت 15 تن مواجه شده که علت اصلی این مساله توقف تولید معادن در 2 استان این کشور بوده است.
تولید طلای اروپا نیز در سه ماه سوم سال گذشته با 3 تن کاهش به 126 تن رسیده است. تولید طلای آمریکای شمالی نیز با 9 تن کاهش روبرو شده است. در منطقه آمریکای جنوبی نیز تولید طلا در سه ماه سوم 2016 به 139 تن رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 3 تن کاهش نشان می دهد.
تولید طلای آفریقا نیز در این مد ت با 6 تن افزایش به بیش از 149 تن رسیده است. تولید طلای اقیانوسیه نیز با یک تن افزایش به 88 تن رسیده است.
به نظر می رسد با انتشار آمارهای دقیق شرکت های بزرگ معدنی طی هفته ها و ماه های آینده می توان برآورد دقیق تری نسبت به وضعیت تولید جهانی طلا در سال 2016 میلادی داشته باشیم. هنوز بسیاری از شرکتهای معدنی بزرگ جهان آمارهای مربوط به تولید طلا در سه ماه پایانی 2016 را منتشر نکرده اند.
 

منبع خبر: 
  ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۶:۳۹:۱۴ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد