واردات شمش طلا از لندن و دوبی

واردات شمش طلا از لندن و دوبی
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: اکنون کارگران طلا به طور پراکنده و در زیرزمین‌ها فعالیت می‌کنند که در صورت ساماندهی در شهرک طلا می‌توانند وارد بازار رقابت شوند که علاوه بر رونق اشتغال، صادرات نیز رشد می‌کند.
احمد وفادار، در خصوص صادرات طلا اظهار داشت: میزان صادرات بسیار اندک است و فقط به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، افغانستان و کردستان عراق که طلای 18 عیار مصرف می‌کنند صورت می‌گیرد.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به این سوال که چرا دست‌های طلایی ایرانی که معروفیت جهانی دارند(golden hand) در صادرات طلا ناتوان است، گفت: کشورهایی مانند هند، تایلند و ترکیه که در صنعت طلا پیشرفت کرده و صادرات بالایی دارند حامی مانند دولت داشته و از چند سال معافیت مالیاتی برخوردار بود‌ه‌اند.
وی با اشاره به اینکه برای واردات تکنولوژی باید 300درصد عوارض بپردازند، گفت: گمرک و‌ مالیات از جمله موانع پیشرفت در صادرات طلا هستند و صحبت از صادرات فقط در حسرت حرف است و در واقعیت چیز زیادی نداریم.
وفادار دلیل تولید طلای مصرفی با عیار 18 در ایران را اینگونه تشریح کرد: اگر سفارش بدهند طلای 21 عیار نیز ساخته می‌شود و در جنوب کشور از یزد تا جنوب طلای 21 عیار مصرف می‌شود و مصرف نوع طلا در هر منطقه بسته به نوع آب و هوا دارد.
وی در ادامه افزود: در کشورهای عربی طلای 21 عیار ساخته می‌شود که سیاه نشود اما در آمریکا و اروپا عیار 14 استفاده می‌شود اما در ایران ایتالیا و سایر کشورها عیار 18 مصرف می‌شود و عیار متفاوت از لحاظ تکنولوژی فرقی نمی‌کند. هر چند معمولا طلای 21 عیار کار دست است اما طلای 18 عیار با دستگاه ساخته می‌شود.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر در مورد برندسازی در صنعت طلا، اظهار داشت: برندهایی که در ایران فعالیت‌ می‌کنند دارای کد رهگیری و یا علامت استاندارد هستند که اسامی آنان مشخص و در مصنوعاتشان درج شده است و خریداران باید دقت کنند که مصنوعات دارای کد رهگیری را خریداری کنند.
وی با بیان اینکه در تهران به 1200 نفر کد رهگیری داده شده عنوان کرد: کد تهران T است که در کنار T کد سازنده ذکر می‌شود به عنوان مثال T75 کاملا مشخص است متعلق به کدام شرکت سازنده‌ی تهرانی است که در این صورت هرگونه تخلف در طلای ساخته شده قابل پیگیری است.
وی در ادامه افزود: در حال حاضر کدگذاری برای سایر شهرها شروع شده به عنوان مثال مصنوعات اصفهان با کد E کدگذاری شده است که با این کدگذاری فروش مصنوعات سایر شهرها نیز در سراسر ایران قابل پیگیری است.
وفادار با بیان اینکه تبلیغات برند مصنوعات طلا برعهده خود سازندگان است، تصریح کرد: بسیاری از شرکت‌ها برای ترس از مالیات از تبلیغات خودداری می‌کنند زیرا مامور مالیات با استناد به میزان تبلیغات شرکت مالیات بیشتری دریافت می‌کند.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.          
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۵۱:۱ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد