راه اندازی شهرک طلا نیازمند حمایت دولت و بخش خصوصی

راه اندازی شهرک طلا نیازمند حمایت دولت و بخش خصوصی
صنف طلا برای ساخت بزرگ‌ترین شهرک طلای خاورمیانه و دنیا دو سال زحمت کشیده اما از جانب شهرداری و دولت مورد حمایت قرار نگرفته است.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تصریح کرد:‌ صنف طلا برای ساخت بزرگ‌ترین شهرک طلای خاورمیانه و دنیا دو سال زحمت کشیده اما از جانب شهرداری و دولت مورد حمایت قرار نگرفته است.
وی در ادامه افزود: در مرحله اول راه‌اندازی این شهرک 10 هزار نفر مشغول می‌شوند و پس از سه سال این آمار به 30 هزار نفر می‌رسد که در این صورت ایران می‌تواند بزرگ‌ترین تولید کننده و صادر کننده طلا در منطقه باشد.
وفادار عنوان کرد: در حال حاضر صحبت‌های اولیه شهرک پیش می‌رود اما این شهرک نیاز به سرمایه‌گذاری دولت و یا بخش خصوصی دارد اما متاسفانه بخش خصوصی که اتحادیه به شهرداری معرفی کرده است یک سری اشکالاتی گرفته‌اند و لذا نیاز به حمایت شهرداری و دولت داریم.
وی در ادامه تصریح کرد: اکنون کارگران طلا به طور پراکنده و در زیرزمین‌ها فعالیت می‌کنند که نیاز به ساماندهی دارند و با این شهرک می‌توانند وارد بازار رقابت کاری بشوند که در این صورت علاوه بر رونق تولید، اشتغال نیز بهبود یافته و صادرات رشد می‌کند.
وفادار در پاسخ به این سوال که آیا بحث خوشه‌های طلا که مطرح شده بود در راستای شهرک است،‌ گفت: اینها دو مبحث جدا است. خوشه طلا قرار بود در 120 کیلومتری تهران شکل بگیرد اما به دلیل اهمیت امنیت در صنف طلا، خوشه‌‌ی طلا از جانب طلاسازان پذیرفته نشد و خواستار شکل گیری خوشه طلا در شهر و حتی مرکزیت تهران شدند.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.          
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۵۳:۶ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد