سقوط طلا به کانال 1500 دلاری

سقوط طلا به کانال 1500 دلاری
با ادامه نگرانی سرمایه داران نسبت به توقف سیاست های ریاضتی در منطقه یورو و احتمال خروج یونان از این منطقه قیمت جهانی طلا 46 دلار کاهش یافت و به 1590 دلار در هر اونس رسید.
قیمت جهانی طلا با ادامه روند کاهشی خود در معاملات روز چهارشنبه به کانال 1500 دلاری سقوط کرد.
در حالی که ظهر روز گذشته هر اونس طلا در برابر 1636 دلار در بازار نیویورک معامله می شد این رقم امروز به 1590 دلار رسیده است که بدین ترتیب قیمت این فلز گرانبها از روز گذشته تاکنون 46 دلار در هر اونس کاهش داشته است.
اکنون قیمت طلا به پایین ترین رقم طی چهار ماه گذشته رسیده است. پیروزی دو حزب مخالف سیاست های ریاضت اقتصادی در منطقه یورو و در دو کشور فرانسه و یونان مهمترین علت سقوط قیمت طلا طی روزهای اخیر بوده است. این در حالی است که دولت های جدید در فرانسه و یونان هنوز سر کار نیامده اند. کارشناسان انتظار دارند در صورت پایبندی این احزاب به وعده های انتخاباتی خود قیمت طلا بیش از پیش کاهش یابد. به ویژه خروج احتمالی یونان از منطقه یورو می تواند بازار طلا را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.
یک کارشناس اقتصادی در این رابطه به رویترز گفت: اوضاع سختی بر اروپا حاکم است. آن چه در این جا در حال روی دادن است آن است که سرمایه داران هرچیزی را که ریسک داشته باشد می فروشند.
در عین حال در بازارهای آسیایی تقاضا برای طلا افزایش یافته است و سرمایه داران این منطقه برای بهره برداری از افت شدید قیمت طلا طی روزهای اخیر اقدام به خرید این فلز کرده اند.
کارشناسان قیمت بعدی برای طلا را 1580 دلار در هر اونس پیش بینی می کنند.
ارزش یورو در برابر دلار نیز از روز گذشته حدود یک سنت کاهش داشته است و در حال حاضر هر یورو در برابر 1.2975 دلار معامله می شود.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.          
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۵:۵۸:۴۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد