بن بست سیاسی یونان قیمت طلا را باز هم کاهش داد

بن بست سیاسی یونان قیمت طلا را باز هم کاهش داد
به دنبال ادامه بن بست سیاسی در یونان قیمت جهانی طلا امروز نیز کاهش یافت و به حدود 1530 دلار در هر اونس رسید.
به نقل از رویترز ناکامی یونان در تشکیل دولت جدید موجب شد تا قیمت جهانی طلا به پایین ترین حد خود از دسامبر 2011 برسد.
به عقیده کارشناسان روند نزولی قیمت طلا تا مشخص شدن وضعیت سیاسی یونان و این که آیا این کشور در منطقه یورو باقی می ماند یا نه ادامه خواهد یافت. مواضع رسمی دولت جدید فرانسه در قبال بحران منطقه یورو نیز تاثیر زیادی در تعیین روند سیر قیمت طلا طی روزهای آینده خواهد داشت.
بر اساس این گزارش ادامه نگرانیهای بین المللی نسبت به وضعیت اقتصادی منطقه یورو تاثیر منفی زیادی بر قیمت جهانی کالاها و شاخص سهام بین المللی داشته است . بر این اساس قیمت هر اونس طلا در بازار نیویورک برای تحویل در ماه ژوئن با یک درصد کاهش به کمتر از 1532.7 دلار رسیده است که پایین ترین رقم از 29 دسامبر به شمار می رود . این رقم نسبت به روز گذشته ۲۲ دلار در هر اونس کاهش داشته است.
قیمت طلای نقدی در بازار های جهانی نیز به پایین ترین حد خود در چهار و نیم ماه اخیر رسیده است . به اعتقاد کارشناسان اقتصادی افزایش ارزش دلار در برابر یورو تاثیر زیادی در کاهش قیمت طلا داشته است . قیمت طلا در سال 2011 میلادی به بیش از 1920 دلار رسید .
سرمایه گذاران بین المللی ترجیح می دهند به جای خرید طلا برای مقابله با کاهش ارزش دارایی و سرمایه های خود ، دلار بیشتری خریداری کنند . ارزش یورو در برابر دلار نیز امروز به پایین ترین حد خود در چهار ماه اخیر رسیده است . هر یورو در برابر 1.27 دلار معامله می شود.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.          
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۷:۵۶:۴۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد