نفت همچنان در مسیر نزول اما طلا گران شد

نفت همچنان در مسیر نزول اما طلا گران شد
افزایش تولیدات نفتی آمریکا بهای طلای سیاه را کاهش داد.

به نقل از رویترز، به دنبال افزایش تولیدات نفتی آمریکا که باعث شد توافق کشورهای عضو و غیرعضواوپک برای کاهش سطح تولید بی اثر شود، بهای نفت سیری نزولی را طی کرد.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت تحویل مارس با 26 سنت کاهش به 55 دلار و 26 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت با 22 سنت کاهش به 52 دلار و 95 سنت در هر بشکه رسید.

داده های شرکت نفت و گاز آمریکایی "بیکر هیوز" نشان داد تعداد سکوهای نفتی و گازی آمریکا در هفته گذشته 15 عدد افزایش یافته است و تعداد کل این سکوها به 566 رسیده است. این رقم از نوامبر سال 2015 میلادی بی سابقه است.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و دیگر تولیدکنندگان نفتی از جمله روسیه پیشتر توافق کردند از اول ژانویه سال جاری میلادی تولید نفت خود را روزانه 1.8 میلیون بشکه کاهش دهند. وزرای انرژی در این خصوص اعلام کردند که تاکنون 1.5 میلیون بشکه نفت از سطح بازار کاسته شده است.

این درحالیست که آمریکا تولیدات نفتی خود را افزایش داده است به طوریکه آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرد تولیدات نفت آمریکا در سال 2017 روزانه 320 هزار بشکه افزایش می یابد و به طور متوسط به 12.8 میلیون بشکه در روز می رسد.

قیمت طلا نیز امروز (دوشنبه) به دنبال کاهش ارزش دلار آمریکا، با افزایش همراه بود. بهای هر اونس طلای آمریکا با 0.4 درصد افزایش به 1193.20 دلار در هر اونس رسید. ارزش دلار نیز در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی با 0.2 درصد کاهش همراه بود.

منبع خبر: باشگاه خبر نگاران جوان
  ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۶:۲۱:۴۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد