طلا بهترین گزینه برای حفظ ارزش دارایی

طلا بهترین گزینه برای حفظ ارزش دارایی
راس کاستریچ مدیر موسسه سرمایه گذاری بلک راک در سخنانی تصریح کرد: سیاست های اقتصادی و مالی دولت جدید آمریکا موجب افزایش تورم خواهد شد و بار دیگر این مساله ثابت می شود که طلا بهترین گزینه برای حفظ ارزش دارایی و سرمایه خواهد بود.

به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز،وی افزود: سرمایه گذاران بین المللی باید منتظر افزایش فشارهای تورمی در اقتصاد جهانی باشند و نباید از سرمایه گذاری دربازار طلا غافل شوند. طلا بهترین کالا و سرمایه گذاری برای پوشش ارزش دارایی در برابر نرخ تورم خواهد بود. سرمایه گذاران باید همواره بخشی از سبد دارایی خود را به طلا احتصاص دهند.
این تحلیلگر ارشد اقتصادی گفت: انتظارات تورمی به شدت افزایش خواهد یافت و این بهترین فرصت برای خرید طلا خواهد بود.
البته قیمت طلا در روزهای اخیر تحت تاثیر افزایش ارزش دلار و شاخص سهام در بازارهای بین المللی بار دیگر با کاهش روبرو شده و در هفته گذشته برای نخستین بار در سال 2017 با کاهش 1.6 درصدی همراه شده است.
کاستریچ تصریح کرد: سرمایه گذاران بین المللی باید بهترین راهبرد را برای مقابله با فشارهای تورمی داشته باشند. تازه ترین آمارها نشان می دهد که شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا طی ماه دسامبر 0.3 درصد افزایش داشته و نرخ تورم سالیانه نیز طی سال گذشته به بیش از 2.1 درصد رسیده است.
این برای نخستین بار از سال 2014 میلادی بوده که نرخ تورم آمریکا بالاتر از هدف 2 درصدی قدرال رزرو بوده است.
به نظر می رسد سیاست های اقتصادی دولت ترامپ تاثیر زیادی بر افزایش فشارهای تورمی در ماه های آینده خواهد داشت. ترامپ قول داده است تا مالیات ها را کاهش داده و هزینه های زیرساختی را افزایش دهد.
اجرای سیاست های مالی و اقتصادی دولت ترامپ موجب افزایش کسری بودجه و بدهی های آمریکا خواهد شد. این مساله در نهایت به ضرر ارزش دلار خواهد بود و نرخ تورم را افزایش خواهد داد.وضعیت تقاضای فیزیکی و سرمایه گذاری در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند نیز تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا خواهد داشت.

منبع خبر: 
  ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۶:۲۷:۱۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد