مهمترین عوامل موثر بر قیمت طلا

مهمترین عوامل موثر بر قیمت طلا
تازه ترین تحلیل اینوستینگ نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر آمارهای اشتغال آمریکا در ماه ژانویه، نشست فدرال رزرو آمریکا و بانک های مرکزی ژاپن و انگلیس قرار خواهد داشت.

به نقل از پایگاه اینترنتی اینوستینگ، قیمت جهانی طلا در هفته گذشته با کاهش 1.35 درصدی روبرو شده است. این برای نخستین بار در سال 2017 میلادی است که قیمت طلا با کاهش همراه شده است.
بر اساس این گزارش تقویت ارزش دلار تاثیر زیادی بر افت قیمت جهانی طلا در هفته گذشته داشته است. تازه ترین آمارهای وزارت بازرگانی آمریکا نشان می دهد که رشد اقتصادی این کشور در سه ماه پایانی سال گذشته به کمتر از 1.9 درصد رسیده است. این رقم در سه ماه سوم سال گذشته به 3.5 درصد رسیده بود.
رشد اقتصادی آمریکا به طور کلی در سال 2016 میلادی به کمتر از 1.6 درصد رسیده که این پایین ترین رقم از سال 2011 میلادی به شمار می رود.
کاهش رشد اقتصادی آمریکا موجب شده است تا گمانه زنی ها نسبت به افزایش سریع نرخ بهره فدرال رزرو کمتر شود. نشست آتی فدرال رزرو قرار است اول فوریه برگزار شود و نظرسنجی ها نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره در این نشست بسیار پایین است.
سیاست های اقتصادی دولت ترامپنیز می تواند عامل مهمی برای نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا در هفته های آینده باشد. ترامپ قول داده است تا مالیات ها را کاهش داده و هزینه های زیرساختی را افزایش دهد.
در هفته آینده سرمایه گذاران بین المللی منتظر انتشار آمارهای اشتغال آمریکا و نشست فدرال رزرو هستند. نشست های مهم بانک های مرکزی انگلیس و ژاپن نیز طی هفته جاری برگزار خواهد شد.
بازارهای مالی چین به خاطر تعطیلات سال جدید چینی در روز دوشنبه بسته خواهد بود. آلمان نیز آمارهای نرخ تورم را اعلام خواهد کرد.
بانک مرکزی ژاپن سه شنبه نرخ بهره خود را اعلام خواهد کرد و سیاست های پولی جدید را منتشر می کند.
منطقه یورو نیز آمارهای اولیه نرخ تورم و رشد اقتصادی در سه ماه پایانی 2016 را اعلام خواهد کرد.
موسسه ای دی پی روز چهارشنبه آمارهای اشتغال بخش خصوصی آمریکا را اعلام می کند. آمارهای مهم اقتصادی چین نیز طی روزهای آینده منتشر خواهد شد.
فدرال رزرو آمریکا چهارشنبه نرخ بهره خود را اعلام خواهد کرد و بیانیه مربوط به سیاست های پولی را منتشر می کند.

منبع خبر: 
  ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۶:۳۳:۳ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد