توصیه مهم بانک آمریکایی به سرمایه گذاران طلا

توصیه مهم بانک آمریکایی به سرمایه گذاران طلا
بانک گلدمن ساش آمریکا به سرمایه گذاران بین المللی توصیه کرد که با توجه به افزایش فشارهای تورمی در اقتصاد آمریکا نسبت به خرید طلا اقدام کنند.

به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، بانک گلدمن ساش آمریکا در تازه ترین گزارش خود در خصوص تحولات اقتصاد آمریکا وبازار طلا اعلام کرد: سیاست های اقتصادی آمریکا طی ماه های آینده موجب افزایش فشارهای تورمی خواهد شد.
بر اساس این گزارش تحلیلگران بانک گلدمن ساش تاکید کردند: افزایش قیمت کالاها و رشد قیمت انواع حامل های انرژی طی ماه های آینده تاثیر  زیادی بر افزایش نرخ تورم در آمریکا خواهد داشت. از سوی دیگر سیاست های اقتصادی و مالی دولت ترامپ نیز عامل مهمی در افزایش احتمالی نرخ تورم خواهد بود.
نرخ تورم آمریکا در سال گذشته نیز به بیش از 2.1 درصد رسیده که این برای نخستین بار از طی سال های اخیر است که نرخ تورم به بالاتر از سطح مورد انتظار فدرال رزرو رسیده است.
گرچه به نظر می رسد سیاست های دولت ترامپ موجب افزایش رشد اقتصادی شود ولی از سوی دیگر رشد نرخ تورم را نیز به همراه خواهد داشت.
موسسه مالی اچ اس بی سی نیز در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرد که اگر قیمت جهانی طلا با افت بیشتری روبرو شود، تقاضا در بازار هند افزایش خواهد یافت.
در حالی که بازار چین به علت تعطیلات سال جدید چینی، همچنان بسته است، به نظر می رسد تقاضای هند بتواند عامل مهمی بر نوسانات قیمت جهانی طلا باشد.
کاهش قیمت جهانی طلا در هفته گذشته موجب رشد تقاضای هند شده است. قیمت طلا در هفته گذشته برای نخستین بار در سال 2017 با کاهش روبرو شده است.
پیش بینی می شود تا زمانی که قیمت جهانی طلا زیر 1200 دلار در هر اونس طلا باشد، تقاضای فیزیکی در بازار هند با افزایش روبرو شود.
سرمایه گذاران هندی منتظر اعلام تعرفه واردات طلا در بودجه سالیانه این کشور هستند. تعرفه واردات طلا هم اکنون 10 درصد تعیین شده و این مساله تاثیر منفی زیادی بر واردات رسمی طلا به بازار این کشور داشته است.
طی روزهای آینده آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو منتشر  خواهد شد. آمارهای اشتغال آمریکا در ماه ژانویه می تواند تاثیر زیادی بر سیاست های پولی فدرال رزرو طی ماه های آینده داشته باشد. نشست فدرال رزرو آمریکا قرار است سه شنبه و چهارشنبه برگزار شود و بیانیه این نشست فردا منتشر خواهد شد.

منبع خبر: 
  ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲:۱:۳۴ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد