طلا به روند صعودی خود ادامه می دهد

طلا به روند صعودی خود ادامه می دهد
ستیو هانکه استاد اقتصاد دانشگاه جان هاپکینز در سخنانی تاکید کرد: قیمت طلا با توجه به افزایش چشمگیر تقاضای مکان امن سرمایه گذاری رو به افزایش است و این روند طی ماه های آینده نیز ادامه خواهد یافت.

وی تصریح کرد: به نظر من طلا به روند صعودی خود ادامه می دهد و این بهترین فرصت برای بانک های مرکزی جهان است تا به خرید این فلز گرانبها ادامه دهند.
هانکه در ادامه گفت: اگر بخواهم به یک بانک مرکزی توصیه ای داشته باشم آن مشاوره و توصیه این است که به خرید طلا طی ماه های آینده ادامه دهد. نااطمینانی و نگرانی زیادی در بازارهای بین المللی در شرایط کنونی وجود دارد و تمام این عوامل در نهایت به نفعقیمت جهانی طلا خواهد بود.
به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، رشد تقاضای مکان امن سرمایه گذاری یکی از مهمترین علل افزایش قیمت طلا به شمار می رود. قیمت طلا در ماه ژانویه با رشد 5 درصدی روبرو شده که این بیشترین افزایش از ژوئن 2016 میلادی است.
این استاد دانشگاه افزود: به نظر من قیمت طلا اکنون نسبتا پایین است. یکی از مهمترین نگرانی های موجود در بازارهای بین المللی مربوط به اوضاع اروپا است. در حالی که آلمان فرانسه و هلند طی ماه های آینده با انتخابات سرنوشت سازی روبرو هستند، یونان همچنان با بحران مالی و بدهی روبرو است.
تحلیلگران موسسه مالی براون برادرز بر این باورند که بحران مالی و بدهی یونان می تواند تبعات زیادی برای منطقه یورو و اقتصاد جهانی داشته باشد. در این صورت طلا می تواند مکان امنی برای سرمایه گذاری باشد.
به نظر می رسد سیاست های پولی بانک های مرکزی مهم جهان از جمله آمریکا و اروپا و ژاپن تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا خواهد داشت.
سیاست های مالی و اقتصادی دولت ترامپ نیز طی هفته های آینده روشن تر خواهد شد و به نظر می رسد سیاست های دولت آمریکا نیز می تواند تاثیر زیادی بر اوضاع بازارهای جهانی به خصوص بازار طلا داشته باشد.
ترامپ قول داده است تا مالیات ها را کاهش داده و هزینه های زیرساختی را افزایش دهد. این سیاست ها می تواند در نهایت به ضرر ارزش دلار آمریکا و به نفع قیمت جهانی طلاشود.

منبع خبر: 
  ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۶:۳۶:۵۶ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد